پرتو بلاگ
در خانه نوآوری و فناوری؛

دستاوردهای حوزه فناوری ژئوماتیک به معرض نمایش گذاشته می شود

دستاوردهای حوزه فناوری ژئوماتیک به معرض نمایش گذاشته می شود

پرتوبلاگ: نمایشگاه دستاوردهای حوزه مشاهدات زمین و فناوری های ژئوماتیک اول خردادماه در خانه نوآوری و فناوری ایران انجام می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در عصر ارتباطات، داشتن اطلاعات و داده های متقن و قابل اعتماد بسیار ضروری و مهمست و می تواند اقدامات و گام ها برای حل مسایل و نیازها در عرصه های مختلف خدماتی را دقیق تر و کاربردی تر کند.
همچون علومی که می توانند دسترسی به داده ها را تسهیل کنند و اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اشیای فیزیکی و محیط بوسیله فرآیندهای ضبط، اندازه گیری و تفسیر تصاویر و تصاویر دیجیتالی ارائه کنند، علوم فتوگرامتری و سنجش ازراه دور هستند.
با توجه به اهمیت این علوم و فناوری ها، شرکت های دانش بنیان زیادی به این عرصه ورود کرده اند و با تولید محصولات و ارائه خدمات در این عرصه، نقشی اثرگذار در پروسه ارائه خدمات و داده های قابل اتکا ایفا می کنند.
محصولاتی که به مدیران در زمینه هایی چون «مقابله با زمین خواری»، «پایش تغییر کاربری اراضی»، «کاداستر»، «پایش جنگلها و منابع طبیعی»، «کشاورزی دقیق و هوشمند» و «پایش کشت مواد مخدر» کمک می کنند و اطلاعات و داده های کابردی در اختیارشان می گذارند.
گروه توسعه فناوری های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا مبادرت به برگزاری نمایشگاهی از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان در زمینه مشاهدات زمین (فتوگرامتری و سنجش از دور) کرده است تا توانمندی های فناورانه این مجموعه ها را به نمایش بگذارد.
این نمایشگاه یک شنبه اول خردادماه سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا است و متخصصان و فعالان این حوزه می توانند از آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان دراین زمینه بازدید نمایند.


منبع:

1401/02/31
13:31:31
5.0 / 5
527
تگهای خبر: اطلاعات , خدمات , دستاورد , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog