پرتو بلاگ
رییس دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه:

اساتید دانشگاه پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی هستند

اساتید دانشگاه پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی هستند

به گزارش پرتوبلاگ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی اشاره کرد: مهم ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاه ها هستند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، شمن بیان این مطلب، طرح ادغام آموزش علوم پزشکی را طرحی مترقی توصیف کرد و اظهار داشت: بزرگان آموزش و علوم پزشکی در دنیا این طرح را بعنوان طرحی پیشرو معرفی می کنند، ممیزی مثبت و اعتبار بخشی گسترده جهانی تنها گوشه ای از دستاوردهای طرح اذعام علوم پزشکی است.
دکتر زالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی اشاره کرد که مهم ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ۱۶ نقطه دارای مرجعیت فرامنطقه ای است اشاره کرد: باید اساتید دانشگاه با اقتدار و تلاش بیشتر دانشگاه را برای رسیدن به مرجعیت علمی کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی استفاده از تکنولوژی های جدید را راهکار مناسبی برای تغییر سیمای سلامت کشور دانست و افزود: یادگیری عمیق، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آینده سیستم سلامت را تغییر خواهد داد.
دکتر زالی متوازن سازی تحقیقات دانشگاهی و کاربردی کردن این تحقیقات را از مولفه های نسل سومی شدن دانشگاه دانست و اظهار داشت: برای تغییر در آموزش نیاز به تحقیقات کاربردی و اثربخش داریم.
وی در بخش دیگری به فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رشد صد در درصدی شرکت های دانش بنیان و اشتغال امسال اشاره نمود و اضافه کرد: این مهم باید بعنوان وظیفه حاکمیتی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان دانشگاهی پیشرو باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سرمایه گذاری جهانی در دو سال قبل به بخش هوش مصنوعی اختصاص داشته سفارش کرد: برای ارتقای خدمات باید هرچه زودتر به این مسیر ملحق شویم.
به گفته، دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۱۵۰۰ عضو برجسته هیئت علمی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو متنوع ترین خدمات آموزشی و پژوهشی را در کشور ارائه می دهد.
دکتر زالی همین طور تصریح کرد: در اتمسفر مساعد فعلی و در بزنگاهی که فردی صاحب ایده های نوآورانه سکان دار وزارت بهداشت است می توان تغییرات بنیادی در زمینه آموزش علوم پزشکی ایجاد کرد.
تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
گروه ها و فرآیندهای برتر در زمینه آموزش پزشکی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با شعار "توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا" در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
موضوعات تقدیر شده قرار گرفته در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرح زیر است:
- امتیازات گروههای برتر آموزشی در حیطه گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بیماریهای قلب و عروق با مدیریت دکتر محمد اسماعیل قیداری
- گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بینایی سنجی جناب آقای دکتر سعید رحمتی مدیر گروه
- گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه داروسازی بالینی محمد عباسی نظری مدیریت گروه
- گروه آموزشی برتر در استقرار برنامه منتور شیپ گروه کودکان محمد مهدی ناصحی مدیریت گروه
- گروه آموزشی برتر در توسعه برنامه منتور شیپ در گروه روانپزشکی عبدالله فرهادی نسب مدیریت گروه

تقدیر از پروسه های برتر دانشگاهی
پروسه اول دانشگاهی در حیطه تدوین و بازبینی برنامه های آموزشی دانشکده مجازی آموزش پزشکی، مدیریت و صاحبان پروسه که تنها نام یک نفر به نمایندگی از این گروه ذکر شد: دکتر سلیمان احمدی با فرایندطراحی، توسعه، اجرا و ارزشیابی برنامه جامع کارهای آموزشی، پژوهشی و فن آورانه (تمام وقتی) دانشجویان دکتری تخصصی
در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی از دانشکده دندانپزشکی دکتر الهه بیابانکی بعنوان صاحب پروسه تهیه واستفاده از کتاب تصویری آموزش کاربردی پروتز ثابت بمنظور ارتقای مهارت های عملی دانشجویان تخصصی پروتز سال اول دانشکده دندانپزشکی
در پروسه برتر دانشگاهی در حیطه الکترونیکی از دانشکده پزشکی نیکو مظفری با پروسه ارتقای دوره مجازی درماتولوژی انترن های بخش پوست با بهره گیری از شبکه های اجتماعی: طراحی، اجرا و ارزیابی.
همین طور وی مجدداً لوح تقدیر دیگری در حیطه ارزیابی کارورزان بخش پوست مبتنی برروش بازی وارسازی در بیمارستان لقمان را دریافت کرد.
در حیطه یادگیری از دانشکده بهداشت و ایمنی دکتر رضوان زنده دل به نمایندگی از صاحبان پروسه و با نام پروسه طراحی، توسعه و ارزشیابی یاددهی-یادگیری دروس عملی –آزمایشگاهی مبتنی بر انتقال تجربه دانش آموختگان از اجرای پایان نامه های عملیاتی
کارگاه برتر کشوری در سومین همایش کشوری آموزش پزشکی در حیطه برگزاری کارگاه از معاونت آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دکتر جمال شمس و دکتر امیرمازیار نیائی با عنوان"دانشجوی پزشکی در رویارویی با استرس"





منبع:

1401/03/11
14:10:13
5.0 / 5
509
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , اینترنت اشیا , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog