پرتو بلاگ

اخطار سازمان سنجش درباره عضویت داوطلبان در بعضی گروههای متخلف فضای مجازی

اخطار سازمان سنجش درباره عضویت داوطلبان در بعضی گروههای متخلف فضای مجازی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد عضویت داوطلبان در بعضی گروههای فضای مجازی که به دنبال تخلف و تقلب در آزمون ها هستند، اخطار داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون سراسری در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: داوطلبان و والدین آنها باید در مورد عضویت در بعضی گروه ها و شبکه ها در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با بعضی از این گروه ها که به دنبال برنامه ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون ها هستند، به محرومیت از آزمون می انجامد. خوشبختانه دستگاههای امنیتی همچون پلیس فتا به خوبی بر فعالیتهای این گروههای مجرم اشراف دارند و در زمان مناسب اقدامات لازم برای برخورد با آنها صورت خواهد گرفت.
وی ضمن اشاره به عملکرد داوطلبان استان آذربایجان شرقی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: میانگین درصد قبولی داوطلبان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ بین ۱۲/۵ تا ۱۵/۱ درصد (نسبت قبولی به داوطلب) بوده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ۲۰ درصد داوطلبان از راه آزمون سراسری و ۸۰ درصد با سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور پذیرش می شوند، اضافه کرد: آذربایجان شرقی رتبه دوازدهم را در حوزه پذیرفته شدگان در رشته های با آزمون داشته و با تفاوت پنج درصدی با استان رتبه نخست، وضعیتی بالاتر از میانگین کشوری دارد. آذربایجان شرقی هم چنین دارای رتبه شانزدهم در پذیرش مجموع با آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی بوده و با تفاوت ۱۷ درصدی از استان نخست، وضعیتی بالاتر از میانگین کشوری دارد.
وی در تشریح وضعیت شهرهای استان طی آزمون های سراسری سال ۱۴۰۰ هم اظهار نمود: در مجموعه رشته های پذیرش با آزمون و سوابق تحصیلی، شهرستان های اسکو، تبریز و میانه به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار دارند و در حوزه پذیرش با آزمون شهرستان های آذرشهر، اسکو و تبریز در رده های بعدی قرار دارد و در پذیرش صرفا بر مبنای سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰، شهرستان های میانه، اسکو و تبریز اول تا سوم قرار دارند.
دکتر پورعباس ضمن اشاره به فعالیت ۲۵ دانشگاه و موسسه آموزشی در مقطع کارشناسی و ارشد در سطح استان، اظهار داشت: هفت دانشگاه در سطح استان در مقطع دکتری با ۸۸ رشته فعال می باشند که از مجموع ۷۴۹۶ شرکت کننده استانی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۷۹ دانشجو توانستند در مقطع دکتری دانشگاه های استان پذیرش شوند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۱ با شرایط متفاوتی برگزار می شود، افزود: سؤالات کنکور ۱۴۰۱ بر اساس متن کتاب های درسی بوده و پاسخ های سؤالات هم به شکل محتوایی خواهد بود.
در ادامه دکتر مصطفی صحرایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز هم در این جلسه، اظهار نمود: تعداد داوطلبان آذربایجان شرقی در آزمون سراسری طی سه سال قبل بین ۶۴ تا ۶۸ هزار نفر بوده که ۵۷ درصد آن زن و باقی مرد بوده اند. سهم دانشگاه تبریز هم از مجموع داوطلبان آزمون سراسری استان حدود ۲۷ درصد بوده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، ایشان در ادامه ضمن اشاره به برگزاری آزمون های سراسری در شهرهای مختلف استان، اضافه کرد: سالانه آزمون های گوناگونی همچون زبان، استخدامی و آزمون های سراسری در دانشگاه تبریز برگزار شده و این دانشگاه بعنوان مادر محل برگزاری آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری در استان آذربایجان شرقی به حساب می آید.




منبع:

1401/03/12
23:45:06
5.0 / 5
455
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog