پرتو بلاگ

اعلام شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه معارف

اعلام شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه معارف

دانشگاه معارف اسلامی اعلام نمود برای نیم سال دوم سال تحصیلی 1402 ـ 1401 (ترم بهمن 1401) بوسیله آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه (ویژه طلاب حوزه های علمیه) دانشجوی دکتری می پذیرد که حدود 10 درصد سهمیه مازاد برای مربیان دانشگاه ها اختصاص می یابد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (ترم بهمن ۱۴۰۱) بوسیله آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه (ویژه طلاب حوزه های علمیه) در دوره روزانه (تحصیل رایگان) دانشجو می پذیرد.
متقاضیان فوق تا چهارم تیر ماه ۱۴۰۱ مهلت دارند برای ثبت نام اینترنتی به سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی در پورتال دانشگاه به آدرس www.maaref.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.
داوطلبان فقط در بازه زمانی ثبت نام می توانند نسبت به مشاهده یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند و ارائه مدارک، پس از قبولی در آزمون ورودی الزامی عنوان شده است که در حین ثبت نام، مدرکی از داوطلب گرفتن نمی گردد.
کارت ورود به جلسه آزمون ورودی اختصاصی دکتری دانشگاه معارف اسلامی در ایام سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهر ۱۴۰۱ بصورت اینترنتی توزیع خواهد شد و آزمون روز جمعه مورخ ۲۲ مهر ۱۴۰۱ برگزار می گردد.
محل برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دکتری دانشگاه معارف اسلامی در شهر قم است که نشانی دقیق آن در روز توزیع کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون باید شماره سریال ۱۲ کاراکتری ثبت نام آزمون به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال معادل صد هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه کنند.
به داوطلبان سفارش می شود بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی اختصاصی ۱۴۰۱ مبادرت به ثبت نام کنند. دریافت اطلاعات لازم برای ثبت نام در این آزمون در ۵ مرحله صورت خواهد پذیرفت که هر یک از این مراحل به اختصار در دفترچه راهنما توضیح داده شده است.
دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد؛ در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب، در صورت گرفته شدن در آزمون، قبولی وی کان لم یکن تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد و هیچ اعتراضی دراین زمینه وارد نخواهد بود.
بعد از قبولی در مرحله اول (آزمون کتبی) از پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت برای مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) دعوت به عمل خواهد آمد. پذیرش نهایی منوط به داشتن حدنصاب لازم در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی خواهد بود.
متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان باید برمبنای قوانین مندرج در دفترچه آزمون سراسری دکتری سال ۱۴۰۱ سازمان سنجش آموزش کشور، عمل و برای احراز شرایط، اقدام نمایند.
داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان در صورتیکه گواهی مربوطه (با شرایط مربوطه) را در هنگام ثبت نام اینترنتی بارگذاری نکنند، در سهمیه آزاد پذیرش خواهند شد و هیچ نوع اعتراضی وارد نخواهد بود.
حدود ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و همین طور دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد و فرصت ارائه مدرک مربوط به سهمیه هیأت علمی فقط تا اختتام مهلت ثبت نام آزمون و بوسیله سامانه پذیرش می باشد.
داوطلبانی که با بهره گیری از سهمیه مربیان پذیرفته شوند، ثبت نام و تحصیل شان تنها با موافقت دانشگاه مربوطه امکان پذیر می باشد و تابع قوانین جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و منوط به انعقاد قرارداد جهت پرداخت هزینه تحصیلی خواهد بود در صورتیکه موارد ذکر شده محقق نشود، از ثبت نام و تحصیل شان ممانعت به عمل خواهد آمد.
دانشگاه معارف اسلامی اعلام کرد؛ هیچ نوع تعهدی در قبال تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارد؛ البته دانشگاه برای تامین خوابگاه برای کلیه دانشجویان دکتری، کوشش های لازم را انجام خواهد داد تا امکان استفاده از خوابگاه برایشان فراهم گردد.
این آزمون بصورت تستی برگزار می گردد و نمره منفی نیز دارد و دانشگاه معارف اسلامی دولتی است و برای دوره روزانه، شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی گردد.
همین طور ظرفیت پذیرش برای هر یک از رشته ها، مطابق با مجوز دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.



1401/03/17
11:41:23
5.0 / 5
455
تگهای خبر: اطلاعات , اینترنت , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog