پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه تهران:

حضور فعالانه تر در عرصه بین المللی در قالب یک سیاست کلان را پیگیری می نماییم

حضور فعالانه تر در عرصه بین المللی در قالب یک سیاست کلان را پیگیری می نماییم

به گزارش پرتوبلاگ رییس دانشگاه تهران با اعلان اینکه باید سیاست کلان مان را بعنوان این که زبان فارسی زبان علم باشد را ترویج دهیم، اظهار داشت: حضور فعالانه تر در عرصه بین المللی در قالب یک سیاست کلان تحت عنوان دیپلماسی علمی در وزارت علوم و بطور مشخص در دانشگاه تهران درحال پیگیری است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در جشنواره روز بین الملل دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران، ظرفیت دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای پذیرش دانشجوی بین المللی را بیش از میزان فعلی دانست و اظهار نمود: لازم است تلاش هایی که در دو دانشگاه برای ایجاد برنامه های مشترک جهت ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی درحال شکل گیری است، بیشتر شود و ادامه پیدا کند تا شاهد استفاده بهینه تر از ظرفیت های دو دانشگاه برای عرضه دستاوردهای علمی نماد آموزش عالی کشور باشیم.
رییس دانشگاه تهران با اعلان اینکه حضور فعالانه تر در عرصه بین المللی در قالب یک سیاست کلان تحت عنوان دیپلماسی علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بطور مشخص در دانشگاه تهران درحال پیگیری است، اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که ظرفیت و پتانسیلی را به دست آورده است، در خدمت توسعه ملل مسلمان و کشورهای منطقه و توسعه رفاه و آسایش مردم جهان قرار داده است.
دکتر مقیمی با اعلان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام در عرصه دیپلماسی علمی است، گفت: در دیپلماسی علمی بر این باور هستیم که علم بعنوان عاملی برای خدمت به جامعه بشر توسعه پیدا کند و از انحصار کشورهایی که می کوشند آنرا بعنوان ابزاری برای سلطه و اعمال قدرت خودشان به کار گیرند، بیرون رود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر مقیمی، تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص این که زبان فارسی باید به زبان علم در دنیا تبدیل گردد را از راهبردهای اساسی در دیپلماسی علمی مورد پیگیری دانشگاه تهران دانست و تصریح کرد: سابقه و پیشینه کشورمان نشان میدهد که این جایگاه قبلاً در ایران بعنوان تمدن بزرگ تحقق یافته است. اندیشمندان و دانشمندان بزرگی مثل ابن سینا که هنوز دیدگاه هایشان در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شود به ما این قوت و اعتماد به نفس را می دهد که این جایگاه دست یافتنی است.
رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: نگاه به آمارهای بین المللی نشان میدهد که زبان فارسی در بین ۱۵ زبان اول علم دنیاست و قاعدتاً ما به جهت اینکه به جایگاه ویژه در این عرصه دست پیدا نماییم باید سیاست های خودمان را دنبال کرده و هم این که سیاست کلان مان را بعنوان این که زبان فارسی بعنوان زبان علم باشد را ترویج نماییم.
رییس دانشگاه تهران در آخر خطاب به دانشجویان بین المللی دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تلاش همه ما بعنوان یک دانشگاه تهرانی این است که بتوانیم از ابزار علم برای توسعه تمدن بشری استفاده نمائیم. همه ما باید تلاش نماییم که بشر بتواند از علم استفاده بهتر داشته باشد و توسعه و رفاه بشر تضمین شود.




منبع:

1401/03/19
12:27:45
5.0 / 5
458
تگهای خبر: پزشكی , تحقیقات , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog