پرتو بلاگ
پس از پرتاب شنزو اعلام شد؛

اطلاعات تازه از ایستگاه فضایی اختصاصی چین

اطلاعات تازه از ایستگاه فضایی اختصاصی چین

پرتوبلاگ: با پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای سرنشین دار شنز و14 در 5 ژوئن، چین در راه ساخت سریع ایستگاه فضایی خود و تبدیل آن به یک لابراتوار فضایی ملی قرار گرفته است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از سی جی تی ان، ایستگاه فضایی مذکور متشکل از ماژول اصلی تیان هی است که هم اکنون به دور زمین می چرخد و در آینده دو ماژول آزمایشگاهی به اسامی ونتیان و منگتیان به دو طرف آن اضافه می شوند.
این دو ماژول به ترتیب در ماه های ژوئیه و اکتبر به ایستگاه فضایی مذکور افزوده می شوند. هنگامی که دو کپسول آزمایشگاهی در محل نصب خود قرار گیرند، ایستگاه فضایی مذکور دارای فضای زندگی بیش از ۱۱۰ متر مکعب خواهد بود که متشکل از شش اتاق خواب و دو حمام است و می تواند حداکثر ۶ فضانورد را در خود جای دهد.
در مجموع ۲۵ کابینت آزمایش علمی در سه ماژول این لابراتوار فضایی ملی، مستقر خواهند شد. هر کابینت مانند یک لابراتوار کوچک بسیار کاربردی است که آزمایش های متنوع در رشته های خاص را ممکن می کند.
این مجموعه در مدار پایین زمین در ارتفاع حدود ۳۴۰ کیلومتری تا ۴۵۰ کیلومتری از سطح زمین فعالیت خواهدنمود. عمر مفید این مجموعه ۱۰ سال است، اما کارشناسان معتقدند با نگهداری مناسب ایستگاه فضایی مذکور می تواند بیش از ۱۵ سال کار کند.


منبع:

1401/03/23
09:41:25
5.0 / 5
511
تگهای خبر: اطلاعات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog