پرتو بلاگ
پس از اعلام چند دقیقه ای نتایج و حذف مجدد آن!

اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می شود

اسامی اولیه پذیرفته شدگان ارشد امروز اعلام می شود

به گزارش پرتوبلاگ بعد از اعلام چند دقیقه ای نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و حذف مجدد آن از روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، این سازمان اعلام نمود نتایج پذیرفته شدگان اولیه امروز اعلام خواهد شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، روز گذشته حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سازمان سنجش آموزش کشور در اقدامی بی سابقه و نادر نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را بر روی سایت این سازمان منتشر نمود که در نتیجه آن برخی داوطلبان توانستند رتبه خویش را در کارنامه اولیه مشاهده کنند، اما بعد از دقایقی اسامی داوطلبان از روی سایت این سازمان حذف و گفته شد اعلام نتایج اولیه این آزمون به زمان دیگری موکول شده است.
دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح این اقدام عجیب سازمان، اظهار نمود: همکاران درحال تست برای بارگذاری نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بودند و متوجه نشدند که سرور ارتباطی روشن است، به همین جهت نتایج اعلام و بعد از دقایقی حذف شد. اما همین اقدام باعث ایجاد نگرانی و استرس بین داوطلبان و خانواده های آنها شد.
البته مطابق برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار بود نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، اواخر خرداد و اوایل هفته جاری بر روی سایت این سازمان بگیرد.
با بیان نتایج آزمون فوق داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت. همینطور در نیمه اول شهریورماه هم نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اعلام می شود تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس ها حضور پیدا کنند.
در مجموع، در گروههای مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اقبال بیشتری نسبت به آزمون رشته های علوم انسانی صورت گرفت و بیشتر از ۴۰۰ هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.
سال جاری از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد داوطلبان را خانم ها و ۴۷ درصد را آقایان می سازند و همین نسبت را در گروههای آموزشی داریم.
طبق اعلام سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت؛ در واقع سال قبل بیشتر از ۱۳۰ هزار نفر در رشته های کارشناسی ارشد پذیرش شدند که سال جاری در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از داوطلبان پذیرش خواهند شد. براین اساس، سال قبل ۲۷ درصد از پذیرفته شدگان در دانشگاه ها پذیرش شدند، اما سال جاری این آمار بیشتر از ۳۰ درصد خواهد بود.
آزمون کتبی، سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد نمود و ۲۰ درصد هم معدل دوره کارشناسی تأثیر دارد.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همینطور ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.



1401/03/30
08:39:59
5.0 / 5
492
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , سایت , سرور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog