پرتو بلاگ
توسط یك شركت دانش بنیان؛

کیت ایرانی استخراج ویروس تولید شد

کیت ایرانی استخراج ویروس تولید شد

پرتوبلاگ: نمونه ایران ساخت کیت استخراج ویروسی با قابلیت استخراج اسید نوکلئیک نمونه های سرم، پلاسما و بزاق ازطریق یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدباقر محمودی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان درباب خاصیت های کیت استخراج ویروسی اظهار داشت: در این روش از مواد خطرناک مثل فنل و کلروفرم استفاده نمی گردد و RNA ویروس به ستون سیلیکایی متصل می شود در صورتیکه آلودگی ها از آن عبور می کنند.
استفاده از کیت استخراج ویروسی در تشخیص کووید ۱۹
وی اضافه کرد: سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس یک RNA ویروس تک رشته ای است که عامل بیماری COVID-۱۹ بود و از همین شیوه در تشخیص کووید استفاده می شود. در کیت استخراج ویروسی ابتدا ساختارهای سلولی و محافظ ویروس ها لیز شده و سپس ژنوم استخراج شده توسط روش ستون سیلیکا جداسازی می شود. علاوه بر این بافر لیز کننده این کیت بصورت ویژه ای برای تخریب ساختارهای محافظ ویروسی بهینه شده است.
به گفته محمودی، کیت «ایران ساخت» از همان کارآیی نمونه خارجی برخوردارست اما قیمتی بمراتب ارزان تر دارد. بواسطه تولید کیت استخراج ویروسی حدود ۴۰ فرصت شغلی به وجود آمده است.
صادرات کیت استخراج ویروسی
این مدیر حوزه دانش بنیان با اعلان اینکه با تولید کیت استخراج ویروسی حدود ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور رقم خورد، افزود: با وجود چالش های فراوان، توانستیم کیت استخراج ویروسی را به کشور افغانستان صادر نماییم.
وی اشاره کرد: هم اکنون کیت های استخراج ویروس در خیلی از لابراتوار های مرجع کشور درحال استفاده است که اصالت و جوابدهی آن مورد تأیید این مراکز و نهادهای اصلی بهداشتی کشور قرار گرفته است.


منبع:

1401/04/01
14:31:10
5.0 / 5
421
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog