پرتو بلاگ
وزیر علوم:

راهی جز برگزاری کنکور نداریم

راهی جز برگزاری کنکور نداریم

وزیر علوم اظهار داشت: رفع معضل بیکاری را باید در دستور کار قرار دهیم ولی هم اکنون جز برگزاری کنکور راهی وجود ندارد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی زلفی گل با اشاره به تغییرات کنکور ۱۴۰۱ اضافه کرد: افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخنامه ها نسبت به سال قبل تغییری بود که سازمان سنجش در نحوه ی اجرای کنکور سال ۱۴۰۱ اتخاذ نمود.
وزیر علوم در بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه خوارزمی به تغییرات و نحوه برگزاری کنکور امسال نسبت به کنکور سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: افزایش تعداد دفترچه ها و پاسخ نامه ها نسبت به سال قبل تغییری بود که سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به سال قبل اتخاذ نمود با این هدف که داوطلبان در مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات هر درس بهترین استفاده را داشته باشند و بدین سان کیفیت پاسخ دهی به هر درس بهتر خواهد شد.
وی درباب هدایت تحصیلی و راهنمای داوطلبان کنکور از دوران دانش آموزی در مدارس به سمت و سوی رشته های مورد نیاز کشور نیز اضافه کرد: انتخاب رشته این روزها برمبنای تضمین آینده شغلی توسط داوطلبان صورت می گیرد در صورتیکه هر داوطلب باید بر طبق استعداد و علاقه شخصی رشته تحصیلی اش را انتخاب نماید، اما هم اکنون پایگاه اجتماعی و درآمد شغلی هدایت کننده انتخاب رشته ها در میان داوطلبان است.
وزیر علوم درباب تحقق توزیع متوازن رشته های تحصیلی افراد برمبنای استعدادها اظهار نمود: این هدف زمانی محقق می شود که داوطلبان مطمئن شوند در هر رشته ای که تحصیل کنند در آینده می توانند شغل مناسبی داشته باشند.
وی عزم فرابخشی و بسیج کردن تمام امکانات کشور در این راه را لازمه تضمین آینده شغلی و توزیع متوازن رشته ها بر طبق استعدادها دانست و اظهار داشت: رفع معضل بیکاری را باید در دستور کار قرار دهیم ولی هم اکنون جز برگزاری کنکور راهی وجود ندارد.
وزیر علوم اشاره کرد: اگر همه وزاتخانه ها دانشجویان را برای مهارت ورزی و کارآموزی بپذیرند سبب می شود دانشجویان علاوه بر کارآفرینی، کارآمدی لازم نیز خواهند داشت.



1401/04/09
21:24:57
5.0 / 5
469
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , كیفیت , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog