پرتو بلاگ

علت کاهش پذیرش دانشجوی دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران چیست؟

علت کاهش پذیرش دانشجوی دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران چیست؟

به گزارش پرتوبلاگ مدیرکل برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تهران درباره تغییرات ظرفیت پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۱ و کاهش چشم گیر ظرفیت پذیرش دانشجوی مجازی در این مقطع تحصیلی توضیح داد.


دکتر جعفر نوری یوشانلوئی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباره تغییرات ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، عنوان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (دوره های روزانه و شبانه) در سال ۱۴۰۰ برابر ۴ هزار و ۱۹۳ نفر در ۹۵۳ رشته بوده است که این ظرفیت در سال ۱۴۰۱ به ۴ هزار و ۵۲۶ نفر در ۹۶۰ رسیده است.
وی ادامه داد: ازاین رو مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران (دوره های روزانه و شبانه) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، تعداد ۳۳۳ نفر افزایش پیدا کرده و ۷ رشته به تعداد رشته هایی که اعلام ظرفیت شده، افزوده شده است.
دکتر نوری درباره شاخص ها و معیارهای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته گرایش های مقطع کارشناسی ارشد، توضیح داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه رشته ها طبق هماهنگی با واحدهای مختلف دانشگاه در گروههای آموزشی تعیین می شود و بعد از اعلام از سوی واحد اصلی به ستاد مرکزی دانشگاه، مطابق تصمیم گیری کمیته ظرفیت ها و بر مبنای شاخص هایی نظیر «تعداد هیات علمی هر گروه آموزشی» و «نسبت هیات علمی به دانشجو» افزایش ظرفیت صورت می گیرد.
او همینطور در مورد علل کاهش چشم گیر ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مجازی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مجازی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ برابر ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بود که در سال ۱۴۰۱ به کمتر از نصف این میزان تقلیل پیدا کرده است.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: دلیل این کاهش هم ناظر بر این بوده که بر مبنای نظر دفتر گسترش آموزش عالی، امسال باید ظرفیت مجازی بر مبنای ۲۰ درصد سقف مجاز ظرفیت پذیرش دانشجو (دوره روزانه و نوبت دوم) باشد.




منبع:

1401/04/13
19:55:17
5.0 / 5
371
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog