پرتو بلاگ
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل:

تاسیس شعب دانشگاه های ایران در عراق را پیگیری می نماییم

تاسیس شعب دانشگاه های ایران در عراق را پیگیری می نماییم

به گزارش پرتوبلاگ قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: باتوجه به تقاضای زیاد دانشجویان و مسئولان عراقی، تاسیس شعب دانشگاه های ایران در این کشور را پیگیری می نماییم


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید حدادی اصل در نشست مشترک با اساتید دانشگاه های عراق که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با محور مراسم اربعین در محل این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: ایران و عراق روابط دیرینه و ناگسستنی دارند که بر هیچ کس پوشیده نیست.
دکتر حدادی با اشاره به سخنان رهبر معظم اتقلاب در ارتباط با اهمیت ارتباط گیری ایران با کشور عراق اظهار داشت: مشکلات و مسائلی در هر دو کشور وجود دارد که مشترک است و می توانیم با همکاری علمی پژوهشی آنها را رفع نماییم.
وی ادامه داد: کم آبی و مسئله ریزگردها همچون مشکلات دو کشور است که با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و عراق این مشکلات رفع خواهد شد.
رییس مرکز همکاریهای علمی و بین المللی گفت: ایران بعد از انقلاب به دستاوردهای مهم تحقیقاتی و دانشگاهی رسیده است که ما آنرا برادرانه در اختیار کشور عراق قرار می دهیم.
دکتر حدادی اضافه کرد: ما آماده همکاری با کشور عراق در دو زمینه دانشگاهی پذیرش دانشجو و همکاری اعضای هیئت علمی هستیم. در بحث پذیرش دانشجویان خارجی، برای دانشجویان کشور عراق پرونده ی مجزایی اختصاص دادیم و میزبان دانشجویان عراقی با هر تعدادی هستیم.


وی با اشاره به بحث هزینه تحصیل دانشجویان عراقی اظهار داشت: ما در پذیرش دانشجویان عراقی مباحث انتفاعی را در نظر نگرفتیم و دانشجویان عراقی مانند فرزندان ایرانی خود می دانیم. هیچ اختلافی بین دانشجویان ایرانی و عراقی قائل نیستیم. دانشجویان عراقی هیچ محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به ضرورت ارتباط علمی بین اساتید ایران و عراق اظهار داشت: ما درخواست داریم اساتید عراقی بتوانند برای انجام تحقیقات به ایران بیایند و همچنین اساتید ایرانی برای انجام پروژه مطالعاتی به عراق سفر کنند.
وی ادامه داد: ما به دنبال این هستم که دانشگاه های بزرگ ما بتوانند در عراق شعبه بزنند و از این که اساتید عراقی که علاقمند هستند برای انجام فرصت مطالعاتی به ایران بیایند استقبال می نماییم.






منبع:

1401/04/23
23:06:58
5.0 / 5
436
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog