پرتو بلاگ
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علمی كاربردی خبر داد

تصویب بیش از 47 عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی

تصویب بیش از 47 عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی

به گزارش پرتوبلاگ سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از تصویب بیش از 47 عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی آگاهی داد و اظهار داشت: در این رشته ها از مهر جاری دانشجو پذیرش می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر اصغر کشتکار با بیان این خبر اظهار نمود: این دانشگاه بنا بر رسالت و ماموریت خود و همسو با سیاست های وزارت علوم در خصوص تقویت و توسعه دوره های مهارتی آموزش عالی مطابق با نیاز فعلی و آینده مشاغل، مبادرت به تدوین و تصویب بیش از ۴۷ عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۱ کرده که اقبال عمومی داوطلبان در این پذیرش خصوصاً در دوره های جدید حکایت از دید جامعه به ضرورت مهارت آموزی و کسب دانش کاربردی است.
وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا دارد در قالب برنامه تحولی نیازآفرینی و با مشارکت متولیان حوزه های شغلی و با مطالعه و پردازش اطلاعات بازار کار، مستمراً نیازهای آموزشی را شناسایی و تولید برنامه های درسی جدید خصوصاً با تاکید بر مشاغل نوظهور و مشاغل آینده را بصورت جدی دنبال کند.
کشتکار اشاره کرد: پتانسیل های دانشگاه جامع علمی کاربردی به شکلی است که می تواند بوسیله ارائه آموزش های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد در کشور و کمک به رفع معضل بیکاری، در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.
قائم مقام رییس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور و اشتغال زا، ۲۱ عنوان برنامه درسی جدید در سطح تکنسینی این حوزه شغلی تصویب شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر کشتکار در ادامه اظهار نمود: در همین راستا باتوجه به تنوع و تکثر مشاغل آینده در زمینه ورزش و تربیت بدنی نیز رشته های جدیدی تصویب شده است که متقاضیان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام دوره های کاردانی می توانند باتوجه به علاقه مندی های خود، رشته مورد نظرشان را ثبت نام کنند.
قائم مقام رییس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آخر اظهار نمود: توجه دانشگاه به صنعت برق و خصوصاً انرژی های تجدیدپذیر و بهره مندی از متخصصان و صاحب نظران این حوزه شغلی، سبب تصویب دوره های جدید در این صنعت شده است.




منبع:

1401/04/25
19:46:21
5.0 / 5
446
تگهای خبر: اطلاعات , پردازش اطلاعات , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog