پرتو بلاگ
معاون رییس جمهور:

طرح احسان دانش گامی مؤثر در راه عدالت آموزشی است

طرح احسان دانش گامی مؤثر در راه عدالت آموزشی است

پرتوبلاگ: معاون امور مجلس رییس جمهور اجرای طرح «احسان دانش» را در نیل به عدالت آموزشی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان مناطق محروم روستایی اقدامی باارزش و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: طرح ˮاحسان دانشˮ نمونه ای از هم افزایی، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه های مختلف است که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید دارند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی در آئین امضاء و تبادل تفاهم نامه چهارجانبه اجرا و پشتیبانی طرح احسان دانش بین وزارت آموزش و پرورش، ستاد اجرای فرمام حضرت امام ( ره) دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع)، عدالت را موضوع محوری و آرمانی جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر ضرورت تقویت اجرای عدالت در بخش های مختلف، اظهار داشت: تاسیس جهاد سازندگی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل حرکتی بهادار برای رفع محرومیت و رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و در امتداد عدالت گستری بود و جهاد سازندگی در کنار عمران و آبادانی به کارهای فرهنگی نیز توجه خاص داشت.
معاون رییس جمهور با تجلیل از مشارکت و حمایت ستاد اجرائی فرمان امام از اجرای طرح احسان دانش اظهار داشت: ستاد اجرائی در کنار کمک های مادی که انجام می دهد، مسئولیت هایی هم در بخش فرهنگی و آموزشی همچون ساخت مدارس و مساجد در سراسر کشور دارد و طرح احسان دانش پیوست فرهنگی مناسبی برای اقدامات عمرانی و زیرساختی است.
حسینی اجرای طرح احسان دانش را گامی در راه عدالت آموزشی توصیف کرد و اظهارداشت: با اجرای این طرح دانش آموزان مستعد مناطق محروم از نعمت یادگیری از معلمان زبده و منابع بهادار برخوردار می شوند و این حرکت جهادی در کاهش شکاف و فاصله در زمینه تعلیم و تربیت موثر و مفیدست.
معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: در دوره کرونا آموزش مجازی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت و زیر ساخت های خوبی برقرار شد که می توان با برطرف نمودن نقاط ضعف، اقدامات خوبی در جهت تقویت و ارتقای آموزش دانش آموزان مناطق مختلف کشور انجام داد.
حسینی با اشاره به حضور و مشارکت کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) و مجتمع آموزشی دانشگاه در اجرای این طرح اظهار داشت: احساس مسئولیت دانشگاه امام صادق (ع) دراین زمینه قابل تقدیر است و این دانشگاه بنا به سفارش مرحوم آیت الله مهدوی کنی، در راه موثر بودن دانشگاه در سطح کشور و خارج از ایران، گام گذاشته است که باتوجه به تجربیات و برخورداری از نیروی انسانی توانمند و متعهد می تواند در تولید محتوا، نقش مفید و مؤثری داشته باشد.
معاون رییس جمهور اشاره کرد: طرح احسان دانش نمونه ای از هم افزایی، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه های مختلف است که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید دارند و مطمئنا این کار در ارتقای کیفیت آموزشی کشور، در وضعیت عادی و شرایطی که امکان آموزش حضوی نباشد، موثر است و امیدواریم به فضل الهی جمعیت مورد نظر بعنی بیش از سه میلیون دانش آموز را در مراحل پنج گانه در ضمن سه سال در بر بگیرد.
حسینی همین طور از توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به اجرای این طرح قدردانی و بر اهمیت توجه به حوزه پرورش در کنار آموزش اصرار کرد.
لازم به ذکر است توجه به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و تحقق عدالت آموزشی از اهداف اجرای طرح احسان دانش است که در مرحله اول بیش از ۷۰ هزار دانش آموز را در بر می گیرد و پیش بینی شده در بازه زمانی سه ساله و در پنج مرحله کل دانش آموزان مناطق محروم را تحت پوشش قرار دهد و حتی به علاقمندان خارج از ایران خدمت رسانی کند.
در این مراسم دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش، دکتر علویان مهر رییس دانشگاه صنعتی شیراز، حجت الاسلام میرلوحی و دکتر خواجه سروی از کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق طی سخنانی به تشریح لزوم، نتایج و ابعاد طرح احسان دانش پرداختند و در آخر تفاهم نامه فیمابین به امضا رسید تا این اقدام باارزش با پشتوانه بیشتری ادامه یابد.




منبع:

1401/05/10
09:22:45
5.0 / 5
453
تگهای خبر: دانشگاه , صنعت , كیفیت , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog