پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد

بخشنامه جذب و ارتقاء هیات علمی بازنگری می شود

بخشنامه جذب و ارتقاء هیات علمی بازنگری می شود

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مسئله جذب اعضای هیئت علمی اظهار داشت: قرار شد معاونت پژوهشی برای جذب اعضای هیات علمی پژوهشی نظر دهد. در بحث جذب دانشجویان خارج از ظرفیت نیز، باید بتوانید برای امکانات و خوابگاه های آن نیز برنامه ریزی و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری نمایید. همین طور بخشنامه جذب و ارتقاء درحال بازنگری است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلان اینکه من همه تحصیلاتم دانشگاه تهران بود و اینجا خانه اول ماست، اشاره کرد: عمر کوتاه است و فرصتی چندانی برای خدمت نداریم. هنر ما این است که روزمرگی را از بین ببریم، فرآیندهای جدید بیاوریم و تغییرات ایجاد نماییم. اگر اینطور عمل کردیم موثر خواهیم بود.
وی ادامه داد: اول شدن دشوار است و اول ماندن سخت تر؛ پس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای حفظ این جایگاه کار بسیار دشواری را در پیش دارد. کوچکترین تغییر در فعالیت ها و فرآیندهای این دانشگاه، سبب واکنش در کل کشور می شود. اینجا به صورتی وزارت خانه کوچکی است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش را شاخص توسعه پایدار خواند و بر ضرورت توسعه و پیشرفت آموزش اصرار کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات کلان وزارت بهداشت، واگذاری خیلی از امور به دانشگاه هاست. این مسئله که وزارات بهداشت اجازه ورود به دانشگاه ها را نمی داد باید شکسته شود.
دکتر باقری فرد، اضافه کرد: چطور مسئولیت تربیت دانشجویان را به دانشگاه ها می دهیم اما از واگذاری برخی امور به آنها واهمه داریم! اساسا حاکمیت نمی تواند تا این حد وارد اجرا شود بلکه باید به وظیفه نظارتی خود بپردازد و اجرا را به دانشگاه ها واگذار نماید. حالا می بینیم که بر مراکزی که کارهای مهارتی انجام می دهند، اصلا نظارت وجود ندارد.
وی سپس به مسئله خروج نخبگان از کشور اشاره نمود و اظهار داشت: باید بتوانیم عضو هیات علمی خوب، متخصص و متعهد را نگاه داریم حالا پیشنهاداتی برای تغییر احکام حقوقی درحال اجراست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله جذب اعضای هیات علمی پرداخت و اظهار داشت: قرار شد معاونت پژوهشی برای جذب اعضای هیات علمی پژوهشی نظر دهد. در بحث جذب دانشجویان خارج از ظرفیت نیز، باید بتوانید برای امکانات و خوابگاه های آن نیز برنامه ریزی و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری نمایید. همین طور بخشنامه جذب و ارتقا درحال بازنگری است.
در این جلسه، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارشی از برنامه های کلان دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: مدیریت ما مبتنی بر برنامه و برمبنای نظارت و پایش مستمر آنست.
وی سپس به ارائه بخش هایی از برنامه چهار ساله دانشگاه و کارهای انجام شده پرداخت و اظهار داشت: در فرمایشات مقام رهبری بارها بر نگاه علم گرایانه تاکید شده و بدین جهت ما نیز محور کارهای خودرا بر حرکت های مبتنی بر علم بنا کرده ایم چونکه معتقدیم دانشگاه امانتی در دست ماست و مدام برای افزایش راندمان آن سعی کردیم.
رئیس دانشگاه با اعلان اینکه "دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان الگو و نماد تحول و پیشرفت سیستم سلامت کشور شناخته می شود" اشاره کرد: با وجود این که 10 درصد اساتید را در اختیار داریم، 34 درصد مقالات انتشار یافته در کشور متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. همین طور به جزمسائل آموزشی و پژوهشی، تولیدات فناورانه دانشگاه از مجموع دانشگاه های فناور کشور بیش تر است.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی، از تولید 182 محصول فناور در دانشگاه علوم پزشکی تهران آگاهی داد و اظهار داشت: در حوزه محصولات دارویی نیز خیلی از داروهای با تکنولوژی بالا توسط شرکت های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، تولید و صادر می شود. همین طور دستگاهها و تجهیزات نوآورانه زیادی در دانشگاه تولید شده است.
ایشان سپس به راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه در کشور عراق اشاره نمود و اظهار داشت: دانشگاه سبطین، به عنوان شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به راه افتاده است و همین طور شهر شهید سلیمانی، به عنوان شهر علم و فناوری دانشگاه به زودی فاز اول خودرا تا اختتام شهریور ماه به پایان می رساند.
دکتر قناعتی، کارهای بهداشتی را از اولویت های دانشگاه دانست و اظهار داشت: با وجود کمبود ها از دوستانی که در حوزه واکسیناسیون فعالیت کردند و به سرعت آنرا به سامان رساندند قدردانی می کنم.
ایشان سپس اشاره کرد: با همدلی مناسبی که میان دولت، مجلس و کل کشور شکل گرفته است باید بتوانیم کارهای خوبی را به سرانجام برسانیم.
در ادامه دکتر بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران را مرکزی با عظمت و قدمت خواند که ارائه گزارش از کارهای آن، تنها گوشه ای از خدماتش به حساب می آید و اشاره کرد: این دانشگاه گل سر سبد حوزه علمی کشور است و کمتر از آنچه امروز در گزارش ها عنوان شد، از آن انتظار نمی رود.

وی ادامه داد: اعتقاد قلبی دارم که کارهای روزمره در کشور، با حضور و بی حضور مسئولان نیز اتفاق می افتد اما مهم این است که در زمینه آموزش و توسعه به شکلی عمل نماییم که سبب پیشرفت شود و باید تمام توان را بگذاریم تا سطح دانش و آگاهی جامعه را بالاتر ببریم و این هنر ماست که از منابع موجود بتوانیم کار عظیمی را برای جامعه پدید بیاوریم.
وی از دغدغه های وزارت بهداشت، برای سامان دهی فعالیت ها و یکپارچه سازی امور آگاهی داد و اظهار داشت: حالا تمام دغدغه ما بر این است که چه نماییم تا حال بهداشت کشور بهتر شود و اگر دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه تحولی در این عرصه دارد، از آن استقبال می نماییم.
دکتر رحیمی، راه اندازی مهدی کلینیک را فرصتی مناسب برای دانشگاه خواند و اظهار داشت: کمتر مرکزی می تواند همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت این مجموعه عظیم را به خوبی بر عهده گیرد.




منبع:

1401/05/26
10:16:26
5.0 / 5
497
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تكنولوژی , خدمات
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog