پرتو بلاگ

توضیح معاون وزیر بهداشت در رابطه با نحوه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری

توضیح معاون وزیر بهداشت در رابطه با نحوه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مورد تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری خاطرنشان کرد: پس از اعلام فهرست پذیرفته شدگان مرحله اول، وزارت بهداشت تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید را در مرحله تکمیل ظرفیت و بر مبنای نتیجه آزمون دستیاری و رعایت اصل بومی گزینی، پذیرش می کند که این فرآیند تا شروع سال تحصیلی جدید مشخص می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در آئین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی وسی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی کشور اشاره کرد: ادغام اموزش در سیستم سلامت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ابلاغی سلامت می باشد و کیفیت آموزش پزشکی کشور مرهون فعالیت و تلاشهای علمی اساتید و اعضای هیات علمی در این عرصه در دانشگاههاست.
دکتر باقری فرد با اشاره به برگزاری سالیانه آزمون بورد، بیان کرد: از ظرفیت اعضای بورد برای برگزاری آزمونها استفاده می شود و در خلال ده روز از تاریخ ۲۶ مردادماه؛ سؤالات آزمون طرح، بررسی و نهایی می شود و بعد این مدت آزمون به صورت متمرکز و تحت نظارت وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار نمود: گروههای بورد تخصصی و فوق تخصصی، بالاترین مرجع تصمیم گیری در مورد کمیت و کیفیت رشته های پزشکی هستند که باید از این ظرفیت بهینه در تمامی زمینه های حوزه پزشکی و سیستم سلامت بهره مند شد.
به گزارش وبدا، دکتر باقری فرد در بخش دیگر از سخنان خود، اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی وزیر بهداشت در این دوره، بحث ارتقاء کمی و کیفی آموزش است و نخستین مأموریت ما در معاونت آموزشی هم احیاء، تجمیع و تقویت بوردهای تخصصی بوده و هست.
وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از افراد برجسته و نخبه در گروههای مختلف بورد حضور دارند که باید از نظرات سازنده اعضای بورد در تمام سیاست های حوزه پزشکی و سلامت استفاده گردد و با مشارکت جمعی بتوانیم سطح کیفی آموزش و بهداشت و درمان را ارتقاء دهیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد ایجاد نخستین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اشاره کرد: این دانشگاه، سیاستگذار آموزش های هوشمند برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که با بهره گیری از تکنولوژی های نوین در آموزش پزشکی و در امتداد گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی فعالیت دارد.



1401/05/29
10:44:47
5.0 / 5
478
تگهای خبر: پزشكی , تكنولوژی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog