پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزیر بهداشت:

طراحی سؤالات آزمون های بورد با تمرکز بر شایع ترین بیماریهای کشور و منطقه به انجام می رسد

طراحی سؤالات آزمون های بورد با تمرکز بر شایع ترین بیماریهای کشور و منطقه به انجام می رسد

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طراحی سؤالات با تمرکز دربرگیری شایع ترین بیماریهای کشور ومنطقه به انجام می رسد، افزود: افرادی که بالاترین نمره قبولی را کسب می کنند اساسا افرادی هستند که به مشکلات سلامت محور و درمان آن احاطه بیشتری دارند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اشاره به اینکه پس از دو سال کرونائی که آزمون های تخصص و فوق تخصص بصورت غیرمتمرکز برگزار می شد، امسال پروسه طراحی و برگزاری این امتحانات به شکل متمرکز و در شرایطی استاندارد اجرا می شود، اضافه کرد: پروسه طراحی سؤالات به مدت ۱۰ روز با حضور اساتید و اعضای بورد رشته های تخصصی و فوق تخصصی و در ۵۰ گروه نهایی خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در پروسه طراحی سؤالات بیش از هزار استاد برجسته از سراسر کشور حضور دارند، اشاره کرد: این آزمون ها با حدود ۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب از دهم شهریور ماه برگزار می شود.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مدرک بورد تخصصی و فوق تخصصی یکی از بالاترین مدارک اعطایی وزارت بهداشت به دانش آموختگان علوم پزشکی است، اظهار داشت: تعدادی از افرادی که این مدرک را دریافت می کنند علاوه بر کارهای درمانی می توانند به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه به امر آموزش نیز بپردازند.

دکتر باقری فرد افزود: این آزمون ها بالاترین رتبه علمی در زمینه پزشکی در مقاطع تخصص و فوق تخصص را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی روند اجرای پروسه بورد را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: نحوه طراحی این سؤالات به شکلی است که وضعیت علمی دانش آموختگان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

دکتر باقری فرد با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در رشته های مختلف تعداد شرکت کنندگان مطرح نیست در این آزمون ها با جدیت تمام حتی برای تعداد اندکی از فارغ التحصیلان دربرخی رشته ها، اساتید به طراحی سؤال مشغولند اشاره کرد: این مهم بیان کننده احساس مسئولیت و تمرکز سیستم سلامت کشور به ارتقای علوم پزشکی در تمام رشته هاست.





منبع:

1401/06/07
12:54:28
5.0 / 5
472
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , سیستم
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog