پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی

توجه به مهارت محوری رمز تحقق اهداف اقتصادی می باشد

توجه به مهارت محوری رمز تحقق اهداف اقتصادی می باشد

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: توجه به مهارت محوری رمز تحقق اهداف اقتصادی می باشد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسین بلندی در آیین شروع سال تحصیلی این دانشگاه که در مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار نمود: یکی از علل حضور در این مرکز، همزمان با شروع سال تحصیلی و در آستانه سی و یکمین سال فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، رصد میزان تحقق اهداف مورد نظر از شکل گیری دانشگاه است؛ چون که مهم ترین هدف از راه اندازی این دانشگاه، کوتاه کردن فاصله بین آموزش و اشتغال بود. با این شیوه، ضمن عرضه آموزش های ناب، نافع، پرهیز از زیاده آموزی، عرضه توامان مسائل نظریه و عملی در محیط واقعی کار، دانش پژوهان نظام آموزش عالی علمی کاربردی بعنوان تکنیسین ماهر و متخصص منطبق با نیاز بازار به سرعت وارد میدان کار شوند و پاسخگویی به گوشه ای از نیازهای کشور را در جهاد بیکاری محقق کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته، عرضه آموزش های تخصصی به آتش نشان ها در خارج از کشور انجام می شد. بسیار خوشحال هستم که یکی از ثمرات دانشگاه جامع علمی کاربردی به مرکزی برای عرضه آموزش ها در سطح بین المللی تبدیل گشته که علاوه بر انتقال دانش و توانمندی روز در زمینه های تخصصی حوزه آتش نشانی و ایمنی و تربیت آتش نشان های داخلی، امکان جذب و آموزش نیروهای خارج از کشور را هم دارد.
دکتر بلندی با اشاره به اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر از هزار برنامه درسی تدوین شده و تا تدوین برنامه برای تمامی مشاغل موجود در دنیا راه طولانی در پیش داریم، اظهار نمود: در این دانشگاه با کمک اهل فن و دانش تخصصی، برنامه های درسی برای مشاغل بگونه ای طراحی می شود تا هر کدام از دانش پژوهان یک شاغل باشند. در یکی دو ماه گذشته چند رشته جدید در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی طراحی و تدوین شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دوره های آموزش عالی علمی کاربردی با ایجاد ارتباط نظام مند میان دانشگاه و عرصه های مختلف به واسطه مجریان در رابطه با حوزه های شغلی و با اولویت آموزش در محیط کار و تاکید بر بهره مندی از توان فنی و تخصصی مدرسان و خبرگان دارای سابقه فعالیت منطبق با شغل اجرا می شوند تا افراد مجربی را تربیت کنند که بعد از فارغ التحصیلی، مستقیم به سمت بازار کار رفته و نیازهای بازار را رفع کنند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است تسلط و مهارت در انجام مشاغل تکنیسینی همچون خدمات در ارتباط با آتش نشانی، ایمنی، امدادرسانی، نجات یا خدمات شهری به علت ظهور و بروز سریع فناوری و پدیده های در ارتباط با بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره که خطرات احتمالی را به همراه دارد، نیازمند بهره مندی از فنون علمی و پیشرفته روز است و به کارگیری صرف شیوه های سنتی مبتنی بر تجربیات گذشته نمی تواند پاسخگویی نیازهای حال و آتی این حوزه باشد. بنابراین دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مداوم برنامه های درسی را بازبینی کرده و با عرضه دوره های کوتاه مدت و پودمان های تخصصی پیوند آموزش و بازار را حفظ و مستحکم می کند.
دکتر بلندی اضافه کرد: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به دانش بنیان ها شده بسیار خرسندیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی هم در این عرصه حضور دارد، چون که رونق صنعت بازار کار در گرو توجه جدی به مهارت است. امروز وزیر علوم هم بر این مهم تاکید دارد و به مهارت محوری دانشگاه ها اهمیت می دهد.
وی اظهار نمود: اثرات دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی بی بدیل است باآنکه کمتر از این افراد در محافل صحبت می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با همراهی قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران و اعضای هیات رییسه دانشگاه و روسای واحدهای استانی تهران غرب و تهران شرق از مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری تهران بازدید کردند.



1401/07/13
10:15:50
5.0 / 5
378
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog