پرتو بلاگ

NFT های پرفروش

NFT های پرفروش

پرتوبلاگ: در این مقاله از تیم زوم ارز چند مورد از گران ترین، پرفروش ترین و محبوب ترین توکن های NFT را معرفی می کنیم.


NFT های پرفروش

ضمن معرفی گران ترین NFT ها، تعدادی از پرفروش ترین و محبوب ترین NFT های هنرمندانی مانند Beeple و Pak را نیز معرفی خواهیم کرد. NFT اولین بار در سال 2015 وارد بازار شد. اگرچه توکن های NFT مدتی است که وجود داشته اند، اما محبوبیت این نوع ارز دیجیتال در سال 2021 خود را نشان داده است. عبارت NFT مخفف Fungible Token است و توکن معادل آن غیر قابل تعویض و نامشهود است. در این مقاله از تیم زوم ارز چند مورد از گران ترین، پرفروش ترین و محبوب ترین توکن های NFT را معرفی می کنیم.

   

NFT چیست؟

NFT توکنی است که نشان دهنده دارایی منحصر به فردی است که در بلاک چین صادر می شود. این دارایی می تواند یک سند، اثر هنری، موسیقی یا حتی ملک باشد. از آنجایی که هر توکن NFT یک دارایی منحصر به فرد با شناسه های منحصر به فرد است، قابل تعویض نیست.

اگرچه دو نماد NFT مشابه هستند، اما قابل تعویض نیستند. بنابراین، در حالی که به عنوان مثال، هر واحد بیت کوین برابر با واحد دیگری است و قابل مبادله است، NFT ها چنین نیستند. به همین دلیل است که از فناوری این نوع ارزهای دیجیتال برای ارائه اثبات اصالت و مالکیت بر روی بلاک چین استفاده می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم پر فروش ترین NFT ها را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

 

 

گران ترین NFT تا به الان The Merge

گران‌ترین توکن NFT که تا به حال فروخته شده، پروژه The Merge  توسط یک هنرمند ناشناس با نام Pak است. این اثر هنری به قیمت 91.8 میلیون دلار فروخته شد و رکوردی بی سابقه را در فضای رمزنگاری به جای گذاشت. این توکن در بازار Nifty Gateway به 28,893 کلکسیونر فروخته شد که هر یک از آنها NFTs را به مقدار 312,686 واحد فروختند. قیمت اولیه 575 دلار در هر واحد است که هر 6 ساعت 25 دلار افزایش می یابد.

این توکن غیر مثلثی از 3 نقطه سفید بزرگ در زمینه سیاه تشکیل شده است. هرچه سرمایه گذاران مقدار بیشتری خریداری کنند، حجم آن بیشتر می شود. این NFT دارای مکانیزم کمیاب داخلی است که به مرور زمان عرضه آن را کاهش می دهد. هر توکن Merge که در واقع یک سری توکن است که با توکن کیف پول دریافت کننده ادغام شده است، مقدار جرم را افزایش می دهد و یک توکن منحصر به فرد تولید می کند. این امکان وجود دارد که در نهایت همه این نشانگرها به یک توده نهایی تبدیل شوند.

 

علاوه بر این، یک تابلوی امتیازات داخلی برای دارندگان وجود دارد که به آنها اجازه می دهد تا حجم دریافتی توسط سایر کلکسیونرها را مشاهده کنند. 100 و 5 نفر برتر در این تابلوی امتیازات با کلاس های سبک متفاوت پاداش می گیرند. بزرگترین کلاس قابل دریافت، کلاس آلفا است که به فردی که در بالای این تابلوی امتیازات قرار دارد تعلق می گیرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

شما می توانید قیمت ارز های دیجیتال را در سایت زوم ارز مشاهده نمایید.

 

 

HUMAN ONE یکی دیگر از پروژهای پرفروش NFT

Human One یک اثر هنری دوگانه فیزیکی و دیجیتالی توسط Beeple است. این نقاشی به قیمت 28.9 میلیون دلار در قرن 21 عصر کریستیز در 9 نوامبر 2021 (18 نوامبر 1400) فروخته شد. نکته جالب در مورد این NFT این است که آثار هنری آن در طول زمان تغییر می کند. اگرچه این تصویر متعلق به کتاب مقدس نیست، اما همچنان دسترسی دارد و می‌توان آن را مرتباً به‌روزرسانی کرد. این علامت غیر معمول خود نشان دهنده یک ستاره شناس است که روی سطوح مختلف راه می ‌رود که در طول زمان تغییر می کند.

به تعبیر مردم، منبع الهام این نقاشی از ترکیب چند تلویزیون در شکل ها و فرم های مختلف گرفته شد و محصول نهایی به یکی از گران ترین NFT ها تبدیل شده است.

 

CLOCK؛ سومین پروژه پرفروش دنیای NFT

سومین NFT گران قیمت ریشه های عجیبی دارد. این توکن برای جمع آوری پول برای دفاع از جولیان آسانژ، که در ماه می 2019 به دلیل شورش به زندان محکوم شد، ایجاد شد. این NFT یک ساعت ساده است که روزهای زندان آقای آسانژ را نشان می دهد. هزینه 56 میلیون دلاری این توکن توسط 10000 حامی تأمین مالی شد که هر یک از آنها سهمی از آن را خریداری کردند. 100% درآمد حاصل از فروش این NFT به بنیاد وائو هالند، که مسئولیت دفاع از آسانژ را بر عهده دارد، پرداخت شد.

سازنده این NFT هنرمندی ناشناخته به نام PAK است. نام مردی که در مصاحبه‌ها از افشای هویت خود خودداری کرد. در ادامه این مطلب از سایت زوم ارز به چهارمین توکن ان اف تی پر فروش در دنیا می‌پردازیم.

 

The First 5000 Da چهارمین توکن NFT پرفروش دنیا

The First 5000 Days یکی از پروژه های یک هنرمند غیر مثلثی به نام بیپل است. این توکن کلاژی از 5000 اثر هنری مختلف NFT است که توسط Beeple برای مجموعه‌های روزانه آنها ایجاد شده است. این توکن در خانه حراج کریستیز در سال 2021 با مبلغ 69 ملیون دلار آمریکا فروخته شد.

این توکن غیرقابل جایگزین به توسعه دهنده سنگاپوری Vingesh Sundaresan فروخته شد که تمام سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده است. او همچنین بنیانگذار پروژه Metapurse معروف به Metacovan است. اولین توکن 5000 روزه گران ترین NFT است که تا به حال به یک سرمایه گذار فروخته شده است و در حال حاضر در یکی از گالری های آنلاین Metaverse نمایش داده می شود.

 

پروژه NFT کریپتوپانک شماره 7523

Cryptopunk 7523 با قیمت فروش 11.75 میلیون دلار، توکن NFT گران قیمت این سری است. این کیف پول در پایان سال گذشته قیمتی معادل 20400 اتر برای آن ارائه کرد که در آن زمان 65 میلیون دلار ارزش داشت. با این حال، این پیشنهاد قبل از پذیرفته شدن پس گرفته شد. پیشنهاد جالب دیگر این توکن 800 اتر از یکی از برجسته ترین کلکسیونرهای بازار به نام Pransky بود که تقریباً 1.5 میلیون دلار ارزش داشت. طبیعتا این پیشنهاد نیز پس گرفته شد. این پیشنهادات نشان دهنده علاقه مردم به جمع آوری توکن های رمزنگاری غیر قابل تعویض است.

از نظر امکانات نیز این توکن دارای خواص کمیاب است. اولاً، این بخشی از زیرمجموعه آدم فضایی است که تنها 0.09٪ از دیگر کریپتوپانک ها به آن تعلق دارند. دوم اینکه تعداد ویژگی های آن 3 عدد است و قابلیت درآمدزایی را دارد که 24 و 25 درصد سایر توکن ها مشمول این ویژگی ها می شوند. یکی دیگر از ویژگی های نادر Cryptopunk #7523 کلاه بافتنی و ماسک آهنی وی است که به ترتیب در 4% و 2% از توکن‌های دیگر ظاهر می شوند.

 

تی پانک 3442; گران ترین توکن NFT مجموعه Tpunk است

برخی سری Tpunk را نسخه ای از تاج و تخت کریپتوپانک به دلیل سطح پیکسلی مشخص و کمیاب های مختلف می دانند. یکی از کمیاب‌ترین توکن‌های NFT در این مجموعه T-Punk شماره ۳۴۴۲ است که در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ماه ۱۴۰۰) به مبلغ ۱۲۰ میلیون ترون به بنیانگذار این بلاک چین، جاستین سان فروخته شد. این توکن گران‌ترین NFT است که تاکنون در بلاک چین Tron فروخته شده است. آقای سان این NFT را نزد خود نگه نداشت و پس از خرید آن را به پلیس مارکت APENFT داد.

 

 پروژه شماره 4156 کریپتو بانک

هفتمین NFT گران قیمت فروخته شده متعلق به مجموعه توکن Cryptopunk است. شماره 4156 سال گذشته به قیمت 2500 اتر فروخته شد که در آن زمان 10.26 میلیون دلار ارزش داشت. برخلاف دو کریپتوپانک اول این لیست، 4156 چندین بار در طول عمر خود دست به دست شده است. حدود یک سال پیش این توکن به قیمت 650 اتر فروخته شد و قبل از آن، حدود 4 سال پیش، حدود چند ماه پس از ساخت، قیمت آن 3.29 اتر بود.

پس از بررسی ویژگی های این علامت متوجه خواهید شد که چرا گران است. پوست کریپتوپانک شماره 4156 شامل یک دستمال و یک پوست میمون است. تنها 5 درصد از این مجموعه دارای دستمال و 0.24 درصد دارای پوست میمون است. این ویژگی پوست را به دومین ویژگی کمیاب بعد از فضانورد تبدیل می کند. همچنین این توکن دارای 1 مورد مشابه با Cryptopunk #5822 است که تنها 2 درصد از توکن‌های دیگر این مجموعه دارای این ویژگی هستند. در ادامه با تیم زوم ارز همراه باشید تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

 

پروژه NFT کریپتو بانک 3100

توکن شماره 3100 سری Cryptopunk به قیمت 4200 اتر فروخته شد که در آن زمان 7.67 میلیون دلار ارزش داشت و از گران ترین NFT قبلی خود یعنی 7804 که معادل 7.6 میلیون دلار بود، پیشی گرفت. این برند از زمان ساخت آنلاین (حدود 5 سال پیش) تنها یک بار فروخته شده است. این NFT هم پوست آدم فضایی دارد و در واقع این مهم ترین دلیل قیمت بالای این توکن است. 3100 همچنین دارای هدبند بوده و مجهز به یک ویژگی می باشد. ترکیبی از این ویژگی های نادر باعث محبوبیت این NFT در جامعه کریپتوپانک شده است.

 

یکی دیگر از پر فروش ترین NFTها کریپتوپانک شماره 7804

جای تعجب نیست که نهمین توکن در لیست گران ترین NFT ها همچنان به مجموعه کریپتوپانک تعلق دارد. شماره 7804 این مجموعه همچنین دارای ویژگی هایی مانند پوسته ها و اسکین های فضانورد است که تنها 3 درصد از مجموعه را تشکیل می دهد. عینک آفتابی نیز این نشانه را کمیاب ‌تر می کند.

داشتن یک کلاه گپ نیز یک ویژگی خاص، با تنها 3 درصد از توکن های دیگر است. همه این ویژگی ها باعث افزایش قیمت Cryptopunk 7804 شده است. این NFT از زمان ایجاد آن در 4 سال گذشته تنها یک بار به قیمت 6.6 میلیون دلار فروخته شده است.

 

گرانترین NFT موجود در مجموعه کریپتو بانک 5822

Cryptopunk #5822 با ارزش ترین NFT در مجموعه Cryptopunk است که به قیمت 23 میلیون فروخته شده است. کریپتوپانک مجموعه ای از 10000 توکن منحصر به فرد در بلاک چین اتریوم است و هیچ دو توکنی در این کلکسیون زیبا شبیه هم نیستند و به همین دلیل گران است. شماره 5822 تاکنون متقاضیان زیادی داشته و افراد زیادی بیش از 1000 اتر برای آن اهدا کرده اند. اما مالک تمام این پیشنهادات را رد کرده است. علاوه بر این، صاحب این اثر که 0xDeepak نام دارد، این توکن را در زمان های مختلف برای فروش در بازار برای هزاران اتر فهرست کرده است. با این حال، این تحولات بی نتیجه  نمانده است.

همانطور که می بینید، این توکن تنها یک ویژگی دارد. در این مجموعه تعداد NFT های دارای یک ویژگی ۲ درصد است که بسیار کم است. علاوه بر این، این کریپتوپانک دارای دستمالی است که 5 درصد از کل توکن های مجموعه را تشکیل می دهد.  

 

نقاشی Crossroad اثر بیپل توکن پرفروش NFT

زمانی که Crossroad Effect برای اولین بار معامله شد، گران ترین NFT نام گرفت. این نقاشی به قیمت 6.6 میلیون دلار در بازار Nifty Gateway فروخته شد. در این نمایشگاه، یک شی ارجمند روی زمین افتاده است که نماد باخت دونالد ترامپ در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا است. نکته جالب در مورد این تصویر این است که قبل از انتخابات فروخته شده است.

بیپل یک هنرمند محبوب با 1.8 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است.او همچنین با برندهایی مانند نایک، لویی ویتون و بسیاری دیگر در سطح بالایی همکاری کرده است.

این NFT خود یکی از کمیاب ترین هاست. این اثر کاملاً در تضاد با مجموعه‌های معروف دیگر مانند Bord Ip Yacht Club است که گران‌ترین توکن آن به قیمت 2.3 میلیون دلار فروخته شد. این طبیعت منحصر به فرد یکی از دلایل قیمت بالای این NFT ها است. کمترین قیمت آثار هنری Bipple در Nifty Gateway در حال حاضر از 66000 دلار شروع می شود.

 

سخن پایانی

به طور کلی، فضای توکن NFT از سال 2020 رشد قابل توجهی داشته است. در این مطلب از سایت زوم ارز داریم به 11توکن NFT با ارزش. این لیست بیشتر شامل کریپتوپانک ها است و هنرمندانی مانند Beeple و Peck نیز ظاهر می شوند. اگرچه فناوری غیر متعارف به عنوان یک روش سرمایه گذاری معمولی در نظر گرفته نمی شود، پروژه های بسیاری در حال توسعه هستند که در آینده حتی بیشتر رشد خواهند کرد.

منبع: https://www.zoomarz.com/

 

به شما پیشنهاد می کنم مقالات زیر را در سایت زوم ارز مطالعه نمایید:

بیشتر بخوانید:

  • متاورس چیست؟
  • آموزش خرید زمین در متاورس
  • چگونه وارد متاورس شویم؟ | آموزش ورود به متاورس
  • بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری
  • بهترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد کدامند؟
  • کسب درآمد از متاورس بدون سرمایه
  • نحوه ثبت نام و ساخت آواتار در متاورس
  • عینک متاورس چیست؟ و انواع عینک متاورس
  • چگونه برای زندگی در متاورس آماده شویم؟
  • بهترین مشاوره خرید زمین در متاورس
  • آموزش ساخت زمین در متاورس
  • قیمت زمین در متاورس
  • ثبت نام در متاورس چگونه است؟
  • مزایده زمین در متاورس و طریقه شرکت در پلتفرم ها
  • آموزش سرمایه گذاری در متاورس برای سود بیشتر
1401/07/13
12:26:56
5.0 / 5
417
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog