پرتو بلاگ

ساخت درایو الکتروموتورهای صنعتی توسط دانش بنیانهای ایرانی

ساخت درایو الکتروموتورهای صنعتی توسط دانش بنیانهای ایرانی

به گزارش پرتوبلاگ، درایو الکتروموتورهای صنعتی یک شرکت دانش بنیان ایرانی حالا قادر به تحمل رطوبت ۱۰۰ درصدی و دمای ۵۵ درجه سانتی گراد است و بر مبنای برآوردها می تواند تا ۱۰ سال عمر مفید داشته باشد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از وزارت علوم، یکی از تجهیزات مهم صنعتی که تاثیر قابل توجهی در صرفه جویی مصرف انرژی دارد، درایو صنعتی است. این محصول که وظیفه کنترل و تنظیم دور موتور در یک الکتروموتور صنعتی را بر عهده دارد، با منعطف کردن یک فرآیند صنعتی منجر به صرفه جویی چشم گیر انرژی می شود. وقتی فرایند آغاز و توقف فعالیت یک موتور به صورت نرم و دقیق صورت گیرد، تنش الکتریکی و مکانیکی الکتروموتور کاسته می شود و در نهایت افزایش طول عمر این تجهیز صنعتی را به دنبال دارد.
به طور کلی درایوهای صنعتی در بخش های مختلفی شامل پمپ و فن، «لیفت» مانند آسانسور جرثقیل، دستگاه برش، تزریق پلاستیک، نوارهای نقاله به کار می آید.
یکی از نکات مهم در فنّاوری ساخت این قطعه صنعتی، کد نویسی آن است که بسیار پیچیده و تخصصی است و بنابراین همه کشورها قادر به ساخت آن نیستند. کشورهایی چون ژاپن، ایالات متحده، کره جنوبی، چین و آلمان همچون کشورهای سازنده این محصول هستند که نام ایران هم اخیرا در بین اسامی کشورهای تولیدکننده این محصول می درخشد.
یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکتی دانش بنیان و فعال در زمینه تولید درایوهای آسانسوری و صنعتی فعال است که در سال ۱۳۹۰ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تأسیس شد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اهمیت تولید این محصول، اظهار نمود: متأسفانه در ایران استانداردی برای سنجش کیفیت درایوها وجود ندارد و همین مساله سبب شده بخش غیررسمی تولید این محصول به علت قدرت رقابتی بیشتر در عرصه قیمت، درحال رشد باشد. محصولات این بخش که حالا به رقیب شرکتهای تولیدی داخلی تبدیل گشته، باکیفیت پایین تر و بدون خدمات بعد از فروش تولید می شود.
وی اضافه کرد: تا وقتی که وضعیت آسانسور یک ساختمان تأیید نشود، گواهی آخر کار صادر نمی گردد. از آنجائیکه درایو یکی از قطعات مهم آسانسور است، باید به کیفیت آن توجه ویژه شود. در صورت اختلال در عملکرد این قطعه، آسانسور از حرکت باز می ایستد و امکان دارد در بین طبقات متوقف شود. این مساله در شرایط اضطراری و بحران بسیار مشکل ساز است.
پس از الزامی شدن استفاده از درایو در آسانسورها طی سالهای گذشته استفاده از این محصول رشد قابل توجهی داشته است به صورتی که بر مبنای داده های موجود سالانه ۳۵ هزار درایو آسانسوری اپن ۷.۵ kw در ایران مصرف می شود.
مدیرعامل این شرکت در انتها تصریح کرد: محصولات این شرکت حالا قادر به تحمل رطوبت ۱۰۰ درصدی و دمای ۵۵ درجه سانتی گراد است و بر مبنای برآوردها می تواند تا ۱۰ سال عمر مفید داشته باشد. بعلاوه قیمت این محصولات تقریبا یک چهارم یا ۲۵ درصد نمونه خارجی است.


منبع:

1401/08/03
08:07:57
5.0 / 5
422
تگهای خبر: تحقیقات , خدمات , صنعت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog