پرتو بلاگ

دانش بنیان ها در توانمندی حوزه صنعت و معدن نقش آفرینی می کنند

دانش بنیان ها در توانمندی حوزه صنعت و معدن نقش آفرینی می کنند

پرتوبلاگ: توانمندی شرکت های دانش بنیان در زمینه صنعت و معدن بسیار چشم گیر است که با حمایت بیشتر می توان شاهد صادرات فناوری و قطعات نیز به دیگر کشورها بود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، باتوجه به مسئله اکتشاف و محیط زیست باید چرخه شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت و معدن را وسیع تر کرد، به همین دلیل صنعت ملزم به همکاری با شرکت های دانش بنیان است. در این راه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مصمم است تا بتواند با همکاری نهادهای مربوطه، چتر پشتیبانی از شرکت های صنعتی دانش بنیان را گسترش دهد و بازار داخلی و بین المللی مطلوب برای محصولات و خدمات ایران ساخت را توسعه بدهد.
صنعت و معدن در رشد و پیشرفت کشور نقش بسیار مهمی ایفا می کند، البته باید به گستردگی این حوزه نیز توجه کرد. از میان بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از ۴۴۴ شرکت دانش بنیان فعال در بخش معدن و صنایع معدنی شناسایی شده اند که در کشور مشغول به فعالیت هستند.
شرکت های صنعتی و معدنی بطور معمول بدنبال برداشت کمتر هستند و می خواهند فرآوری و ارزش افزوده ایجاد کنند، بدین سبب صنعت نمی تواند معطل بماند و باید نیاز روزانه خودرا تامین کند، به همین دلیل آمادگی از طرف شرکت های صنعتی و معدنی برای کمک گرفتن از دانش بنیان ها امری مهم تلقی می شود.
همچنین شرکت های صنعتی و معدنی اگر بر روی دانش بنیان ها سرمایه گذاری کنند از برخی معافیت ها بهره مند خواهند شد که این مساله یک مزیت برای آن ‎ها شمرده می شود.
در حال حاضر آمادگی خوبی در صنایع وجود دارد و شرکت های دانش بنیان باید فعال شوند و نیازهای آنها را تامین کنند. نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش ازپیش پررنگ شده و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب وکارها، این روند با شتاب بیش تری ادامه پیدا می کند.
چندی پیش نیز نمایشگاهی تخصصی دانش بنیان در زمینه های معدن، صنعت و حمل و نقل در محل نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق با حضور ۷۵ شرکت دانش بنیان انجام شد که ۲۰ شرکت بورسی و صنعتی بودند.


منبع:

1401/08/04
10:09:00
5.0 / 5
402
تگهای خبر: خدمات , سرمایه گذاری , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog