پرتو بلاگ

تجمع برخی از دانشجویان در دانشگاه های تهران

تجمع برخی از دانشجویان در دانشگاه های تهران

پرتوبلاگ: برخی از دانشجویان معترض و دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران امروز چهارشنبه 4 آبان ماه در محوطه دانشگاه خود مبادرت به برگزاری تجمع کردند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، بعد از آنکه بنا بر اعلام وزارت علوم تمامی دانشگاه های کشور بصورت حضوری کلاس های آموزشی خودرا برگزار کردند طی روزهای گذشته و در بعضی از دانشگاه های کشور تجمعاتی در پشتیبانی از درگذشت مهسا امینی( دختر ۲۲ ساله ای سقزی که از طرف نیروهای گشت ارشاد بازداشت شده و سپس در یکی از بخش های پلیس تهران بزرگ درگذشته بود) صورت گرفت. در اصلی ترین ناآرامی های چند روز گذشته دانشگاه ها، امروز در محوطه دانشگاه شهید بهشتی بین دانشجویان و نیروهای حراست دانشگاه درگیری رخ داد و برخی از دانشجویان با برخی شعارهای ساختار شکنانه مبادرت به برگزاری تجمع کردند. در مقابل نیز دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید بهشتی مبادرت به برگزاری تجمع کردند و در محکومیت اتفاقات اخیر شعارهایی سر دادند.
در جریان تجمعات امروز دانشگاه های تهران و سایر شهرهای کشور که در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی( دختر ۲۲ ساله ای سقزی که از طرف نیروهای گشت ارشاد بازداشت شده و سپس در یکی از بخش های پلیس تهران بزرگ درگذشته بود) برگزار شد، تا لحظه تنظیم خبر، برخی از دانشجویان دانشکدهای فنی و تربیت بدنی دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه با برگزاری راهپیمایی، اعتراض خودرا به دستگیری برخی از دانشجویان اعلام نمودند. در همین رابطه دختران دانشجوی بسیجی این دانشگاه نیز در دانشکده های مختلف دانشگاه تهران تجمع های را نیز برگزار کردند و شعاره هایی را همچون " با شعار آزادی، فحش ناموسی دادی" را سر دادند.
همچنین ظهر امروز برخی از دختران دانشجوی دانشگاه الزهرا نیز با شعار "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" در محوطه این دانشگاه جمع شدند. همین طور دانشجویان دانشگاه الزهرا دقایقی با نیروهای حراست درگیر شده و شعارهایی را سر دادند.
دانشجویان دانشکده ادبیات علامه طباطبائی نیز امروز در محوطه دانشگاه تجمع کردند و برخی از آنها شعارهایی از جمله" آزادی، آزادی، آزادی" را سردادند.
در دانشگاه علم و صنعت هم دانشجویان بسیجی در مقابل برخی از دانشجویان معترض، شعارهایی همچون " ماهمه با هم هستیم، عاشق کشور هستیم" و "استقلال، آزادی، میهن، وطن، آبادی" را سر دادند.
دانشجویان دانشگاه هنر و دانشگاه علم و فرهنگ نیز مبادرت به راهپیمایی در محوطه دانشگاه خود کردند و با شعارهایی اعتراض خودرا اعلام نمودند.
تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه تربیت مدرس نیز با حضور دانشجویان این دانشگاه همراه بود. آنها با شعار " زن، زندگی، آزادی" اعتراض خودرا به درگذشت "مهسا امینی" اعلام داشتند.
دانشجویان حاضر در دانشگاه های آزاد تهران مرکز واقع در سوهانک و مجتمع ولی عصر و پونک و همین طور واحد علوم و تحقیقات نیز در محوطه دانشگاه های خود تجمعاتی را برپا کرده اند.
در سایر نقاط مختلف کشور نیز تجمعات مختلفی در دانشگاه ها برگزار شد که همچون آنها دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان، دانشگاه خیام مشهد، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه اراک، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه یزد، دانشگاه تبریز، دانشگاه گیلان، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه منابع طبیعی گرگان، دانشگاه شیراز و دانشگاه سمنان، دانشجویان معترض و بسیجی در قالب تجمعاتی در دانشگاه شعارهایی در تایید و رد اعتراضات اخیر سر دادند.




منبع:

1401/08/06
13:46:42
5.0 / 5
361
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog