پرتو بلاگ

تولید کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور کمک کرد

تولید کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور کمک کرد

به گزارش پرتوبلاگ، شرکتهای دانش بنیان با فعالیت در زمینه توسعه تکنولوژی های جدید کشاورزی و تولید کودهای ریزمغذی و سموم زیستی سبب توسعه بخش کشاورزی در کشور شده اند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشورها برای گذر از بحران های عدم توسعه باید به سراغ بخش کشاورزی خود رفته و ضمن تلاش برای توسعه تولیدات کشاورزی در تفکر آن باشند که این بخش را با فناوری های پیشرفته آمیخته سازند.
زراعت و باغداری از مهم ترین فعالیتهای اقتصادی جوامع بشری است که از زمان قدیم وجود داشته و بعنوان محرک جامعه بشمار می رود.
شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تأمین نهاده های کشاورزی همچون بذر، نهال، کود، سم و دارو در کشور توانسته اند تولیدات خوبی داشته باشند. این شرکت ها با فعالیت در زمینه توسعه تکنولوژی های جدید کشاورزی و تولید کودهای ریزمغذی و سموم زیستی سبب توسعه حوزه کشاورزی، زراعت و باغداری شده اند.
با توجه به اینکه جهان آینده به دلیل تنوع نیازها و افزایش جمعیت نیاز بیشتری به تأمین مواد غذایی دارد، توسعه‌ی بخش کشاورزی در هر منطقه ای باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد. کودهای زیستی فسفاته بارور، ازتوبارور، پتابارور و سولفوبارور همچون محصولات ایران ساخت در این عرصه هستند.
استفاده از کود برای تولید محصولات کشاورزی و باغی از گذشته تابه حال یک روند جهانی محسوب می شده و همچنان هم هست. کودها با هدف بهبود کیفیت و رشد محصولات به کار می روند، استفاده از کودهای زیستی روشی تقریبا نوین برای کاهش عوارض استفاده از این کودها است.
کودهای زیستی فسفاته بارور جایگزین نصف کود شیمیایی فسفاته مصرفی در مزارع، کود زیستی ازتوبارور جایگزین حداقل نصف کود شیمیایی ازته و اوره، کود زیستی پتابارور جایگزین حداقل نصف کود شیمیایی پتاسه و همینطور کود زیستی سولفوبارور در کنار کودهای گوگردی بهترین تنظیم کننده میزان قلیایی بودن خاک هستند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در قسمت های مختلف از قبیل حوزه کشاورزی، زراعت و باغداری همواره تلاش داشته از روش های نوین و محصولات ایران ساخت حمایت های لازم را انجام بدهد. حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی با بیشتر از ۳۲۰ شرکت دانش بنیان در کشور در راه توسعه قرار گرفته است.


منبع:

1401/08/10
10:24:52
5.0 / 5
439
تگهای خبر: اقتصاد , تكنولوژی , جهان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog