پرتو بلاگ
رئیس سازمان امور دانشجویان:

آئین نامه جذب دانشجوی خارجی بزودی تدوین می شود

آئین نامه جذب دانشجوی خارجی بزودی تدوین می شود

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه های کشور بر مبنای شاخصهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت های فیزیکی اطلاع داد و اظهار داشت: آئین نامه جذب دانشجوی خارجی به صورت مجازی و ترکیبی بزودی تدوین و عرضه می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در نشستی با رئیس، اعضای هیئت رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه پیام نور که به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، ضمن اشاره به رویکرد دولت برای تصویب تسهیلات مورد نیاز دانشجویان در چارچوب سفرهای استانی، اضافه کرد: تابحال ۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در چارچوب سفرهای استانی ریاست جمهوری برای دانشگاه های کشور مصوب شده است و دانشگاه پیام نور می تواند سهم خویش را از این سفرها مطالبه کند.
وی به ظرفیت ویژه و زیرساخت های الکترونیکی دانشگاه پیام نور اشاره نمود و اظهار داشت: دانشگاه های ایران به برکت جمهوری اسلامی ایران باید مرکز ثقل جذب دانشجوی خارجی باشند. دانشگاه پیام نور باید زیرساخت ها، استانداردها و کیفیت های لازم را برای جذب دانشجوی خارجی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم آورد.
دکتر داداش پور از مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه های کشور بر مبنای شاخصهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت های فیزیکی اطلاع داد و اظهار داشت: آئین نامه جذب دانشجوی خارجی به صورت مجازی و ترکیبی بزودی تدوین و عرضه می شود.
معاون وزیر علوم، آینده دانشجویان را مهم ترین اولویت وزارت علوم عنوان و اظهار نمود: باید شرایط رشد و پرورش آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه ها بگونه ای باشد که دانشجویان با صدمه ها و هجمه های فرهنگی مواجه نشوند.
وی احیای ورزش های بومی و محلی و ساحلی را در کنار اهتمام به ورزش های قهرمانی، همگانی و لیگ های ورزشی از اولویت های سازمان امور دانشجویان برشمرد و اظهار نمود: تابستان سال جاری پنج المپیاد ورزشی و جشنواره فرهنگی ورزشی در دانشگاه های کشور برگزار شد که سبب ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان شد. این توجه به ورزش و سلامت جسمی دانشجویان با جدیت در سالهای آتی هم دنبال می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور از نبود اردوگاه های دانشجویی در کشور ابراز تاسف کرد و ایجاد پردیس یا اردوگاه های دانشجویی در شهرهای فرهنگی و مذهبی مانند قم، مشهد و شیراز را برای برگزاری اردوهای فرهنگی و مذهبی دانشجویان از ضروریات وزارت علوم برشمرد.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ضمن اعلام پشتیبانی از ایجاد قطب های مذهبی و فرهنگی در دانشگاه های پیام نور شهرهای مقدس، اظهار داشت: وظیفه ما بعنوان قشر دانشگاهی تأمین نیازها و خواسته های به حق دانشجویان در زمینه های مذهبی، فرهنگی، ورزشی، سرگرمی و فراغت است و دانشگاه پیام نور دارای زیرساخت ها و ظرفیت های بالقوه است که می تواند منبعی برای کل دانشجویان دانشگاه های کشور باشد.




منبع:

1401/08/19
11:11:54
5.0 / 5
317
تگهای خبر: الكترونیك , پژوهش , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog