پرتو بلاگ
معاون وزیر علوم در دیدار با مدیران و اساتید دانشگاه ارومیه:

دانشگاه ها به فکر پشتیبانی از دانشجویانی که در حین تحصیل خانواده تشکیل داده اند، باشند

دانشگاه ها به فکر پشتیبانی از دانشجویانی که در حین تحصیل خانواده تشکیل داده اند، باشند

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با مدیران و اساتید منتخب دانشگاه ارومیه، بمنظور تبیین برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، اظهار داشت: رشته های جدیدی که در دانشگاه ها تاسیس می شوند باید در راه ایجاد اشتغال دانشجو باشند. دانشگاه ها باید به فکر پشتیبانی از دانشجویانی که در حین تحصیل خانواده تشکیل داده اند نیز باشند و از آنها حمایت کنند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عمو عابدینی در این جلسه ضمن اشاره به سابقه تاریخی ایران در تمدن سازی، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، محور های اصلی توسعه کشور جوانان و علم هستند که همین ها زمینه تمدن سازی است. ما نیز در برنامه راهبردی تحول آموزش عالی کشور این موارد را محور قرار دادیم. چون معتقدیم دانشگاه ها نقش مهمی در تمدن سازی دارند.
معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با اشاره به این نکته که دانشگاه ها قوه عاقله جامعه هستند، اشاره کرد: باید قبل از بیش به دانشگاه ها توجه گردد. دانشگاه ها نیز باید برنامه ها و پایان نامه های خودرا نیاز محور کنند. همین طور دانشگاه ها باید در جامعه نقش آفرین و نفع رسان باشند. به همین دلیل ماموریت های دانشگاه طبق طرح تحول آموزش عالی، نیاز محور است.
وی ادامه داد: دانشگاه ها باید حکمت محور شوند. حکمت به مدلول خیر کثیر. دانشگاه ها باید حکیم تربیت نمایند. دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود باید در راه توسعه کشور گام بردارند.
عموعابدینی در آخر اظهار داشت: جریان تحولی کاملا روشن است. ما از مسیری که در آموزش عالی هست به مسیر جدید چرخش ایجاد می نماییم.
دیدار معاون آموزشی وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه
معاون آموزشی وزیر علوم همین طور در این سفر با حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.
عموعابدینی در این دیدار ضمن تبیین برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، اظهار داشت: اقداماتی در امتداد تمدن سازی، توانمند سازی فارغ التحصیلان و همین طور حوزه های فرهنگی و محورهای خانواده همچون فاکتورهای اصلی برنامه راهبردی تحول آموزش عالی هستند.
معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با تأکید بر تشکیل دبیرخانه برنامه راهبردی تحول آموزش عالی، بیان نمود: ۱۱۱ اقدام جهت اجرای این برنامه مشخص شده است که برخی از آنها باتوجه به طرح آمایش سرزمینی و متناسب با هر منطقه و دانشگاه اجرا خواهند شد. ما در مسیری حرکت می نماییم که دانشگاه، حکمت آفرین، نقش آفرین و نفع آفرین در جامعه باشد.
حجت الاسلام قریشی نیز در این دیدار ضمن تمجید برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، اظهار داشت: همیشه دغدغه تحول اساسی در دانشگاه ها وجود داشت و امیدوار هستم در این دولت مردمی و انقلابی به همت مدیران و دانشگاهیان این طرح به نحو احسنت اجرا شود.
امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن اشاره به نقس محوری اساتید در دانشگاه ها اضافه کرد: محور اصلی این برنامه باید اساتید باشند. اگر اساتید همراه و نقش آفرین باشند قطع به یقین اقداماتی مثبتی در دانشگاه ها صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در انتخاب مدیران اجرا کننده این طرح نیز دقت لازم شود تا مدیرانی انتخاب شوند که با همت بالا بتوانند، اقدامات شاخص را انجام دهند که الحمدالله در این دولت تا کنون اینطور بوده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه نیز گزارشی از وضعیت و پتانسیل های دانشگاه ارومیه و همین طور اقدامات شاخص یک ساله این دانشگاه از زمان استقرار دولت سیزدهم بیان کرد.




منبع:

1401/08/28
10:05:25
5.0 / 5
381
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog