پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان كرد

تغییر آئین نامه دکتری، با نگاه ویژه به ارتباط با صنعت و کیفیت مقالات

تغییر آئین نامه دکتری، با نگاه ویژه به ارتباط با صنعت و کیفیت مقالات

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: می خواهیم دانشگاه را به سمت کارآفرینی دانش بنیان ببریم و تحولی در نظام آموزشی خود ایجاد نماییم به این معنا که دانشجویان ما بیشتر صاحب مهارت شوند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر منصور انبیاء در نشست هم اندیشی دانشجویان مقطع دکتری که با حضور اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تکیه بر این که این دانشگاه به دانشجویان دکتری به چشم هیات علمی آینده نزدیک خود می نگرد، پیشنهاد کرد این نشست ها در هر نیمسال یک مرتبه برگزار گردد.
وی ضمن اشاره به شعار دانشگاه علم و صنعت در خصوص توسعه فناوری و تعاملات صنعتی و تاکید بر وجود ظرفیت های علمی بی شمار در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: تلاش داریم دانشگاه را به سمت کارآفرینی دانش بنیان ببریم و تحولی در نظام آموزشی خود ایجاد نماییم به این معنا که دانشجویان ما بیشتر صاحب مهارت شوند. در همین راستا در تغییرات آئین نامه دکتری، به ارتباط با صنعت و کیفیت مقالات، نگاه ویژه شده است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به این مورد که بخشی از دغدغه ها و کمبودهای فعلی دانشجویان دکتری، دریافت شده و آنها را می دانیم، اظهار داشت: قول می دهیم به هر میزانی که در توان و ظرفیت دانشگاه باشد، در جهت رفع کمبودها و اصلاح امور، تلاش نماییم. در این راستا، برنامه ریزی جهت کمک به معیشت دانشجویان دکتری را از طریق های متعدد شامل حق التدریس و مشارکت در پروژه های معاونت پژوهشی پیگیر هستیم.
همینطور در این جلسه، مسائل آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، توسط دانشجویان عنوان شد و مسؤلان مربوطه به آنها پاسخ دادند.
در ادامه این نشست، برخی از دانشجویان حاضر در جلسه، به طرح مشکلات و مسایل تحصیل خود و پیشنهاداتی برای حل مسائل و پیشبرد اهداف دانشگاه پرداختند که هیات رئیسه دانشگاه در مورد بعضی از آنها پاسخ و در مورد برخی قول پیگیری دادند.
در این نشست مقرر شد گزارش اقدامات دانشگاه و نتایج حاصله در زمینه حل مجموع مسایل مطرح شده توسط دانشجویان (مکتوب از راه ایمیل و یا شفاهی)، در نشست بعدی هیات رئیسه با دانشجویان دکتری عرضه و مطالبات بعدی آنان شنیده شود.
قابل ذکر است کمک به حل مشکلات معیشتی، خوابگاه متاهلی، کاهش هزینه های پژوهشی، ارتقای امکانات آزمایشگاهی و برگزاری جلسه هیات رئیسه با دانشجویان هر دانشکده به تفکیک رشته، همچون موارد مورد درخواست شده توسط دانشجویان دکتری در این نشست بود.




منبع:

1401/08/30
20:57:11
5.0 / 5
344
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog