پرتو بلاگ
در نشست مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت دانشگاه پیام نور مطرح شد؛

آزمون ها باید به سمت الکترونیکی کامل پیش رود

آزمون ها باید به سمت الکترونیکی کامل پیش رود

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش ویژه و مهم نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در ارتقای کیفیت آموزشی و برگزاری آزمون ها اظهار داشت: نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نقش پیشگیری و سالم سازی امور را دارد و می تواند به بهبود وضعیت آموزشی، تامین نیازهای به حق دانشجویان، اساتید، کارکنان اداری، ایجاد زمینه های امن برای برگزاری امتحانات دانشجویانی کمک نماید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور که با محوریت برگزاری و نظارت بر آزمون ها برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور داعیه دار برگزاری آزمون های الکترونیکی است و طی چند سال اخیر خصوصاً در روزهای کرونا، توانست با افتخار، برگزارکننده آزمون های الکترونیکی دیگر ارگان ها و دانشگاه ها در نهایت سرعت، دقت و سلامت باشد.
وی اظهار داشت: همکاران ناتک دانشگاه پیام نور وظیفه سنگینی برای نظارت و ارزیابی بر نحوه برگزاری امتحانات، حضور و مسئولیت پذیری اساتید، انعکاس شکایات و گلایه مندی های دانشجویان و دیگر همکاران اداری، ارزیابی نظرخواهی دانشجویان درباب استمرار فعالیت اساتید، مشاوره به مدیران استانی و ایجاد انسجام کاری بر عهده دارند که بسیار قابل تقدیر است.
رییس دانشگاه پیام نور اختصاص بودجه به بخش های قرنطینه آزمون ها و پاداش همکارانی که شبانه روز برای برگزاری آزمون ها و حفظ سلامت و امنیت دانشجویان زحمت می کشند، منوط به درآمدهای اختصاصی دانشگاه در استانها برشمرد و اظهار داشت: باتوجه به کاهش جمعیت دانشجویی و مشکلات مالی که بیشتر دانشگاه ها با آن مواجهند، دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه ما باید در نهایت صبرو تلاش بتوانیم از این چالش به سلامتی عبور نماییم.
دکتر تقی زاده دانشجویان، اساتید و کارمندان اداری دانشگاه پیام نور را افرادی فرهیخته، متعهد و مسئولیت پذیر دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تا حالا در تمامی ماموریت های خود سربلند بوده و کمترین تنش را خصوصاً در ناآرامی های اخیر داشته که این مسئله موجب افتخار است.
رییس دانشگاه پیام نور با عنوان این که درآمدهای اختصاصی هر استان باید به همان استان برگردد اضافه کرد: در تلاش هستیم تا آخر سال جاری این مسئله در دستور کار قرار گیرد.
وی از همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور خواست برای برگزاری امتحاناتی امن، سالم و آرام و هچنین تامین خواسته های به حق دانشجویان اهتمام ورزند و با ارائه مشاوره و ارزیابی های درست پس از آزمون دانشگاه را در انجام رسالت ها و ماموریت های آتی یاری رسانند.



لزوم تثبیت برند دانشگاه در حوزه آزمون های الکترونیکی
دکتر علی شجاعی فرد، مدیرکل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور؛ در این جلسه بر لزوم تثبیت برند دانشگاه پیام نور در حوزه آزمون های الکترونیکی اصرار کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای زیرساخت های غنی الکترونیکی است و طی دو سال قبل و خصوصاً در روزهای کرونا نیز توانست به درستی اثبات کند که توانمندی لازم را برای برگزاری گسترده آزمون های الکترونیکی داراست و باید به سمت برگزاری آزمون های صددرصد الکترونیکی پیش رود.
وی با اشاره به گزارش عملکرد یکسال گذشته این اداره کل اظهار داشت: حضور اعضای هیئت علمی خصوصاً بعداز کرونا برای حفظ پویایی و نشاط و تعامل استاد و دانشجود در دانشگاه پیام نور مهم ترین دغدغه و مسئولیت بود که خوشبختانه این حضور گسترده اعضای هیات علمی بسیار اثرگذار بود.
دکتر شجاعی فرد بازدیدها و نظارت بر آزمون های نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته و همین طور ترم تابستان را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و توضیح داد: طی بازدیدهای منطقه ای و درون استانی و همین طور نظارت بر رزم آزمون های دروس عمومی خیلی از نقصها موجود مرتفع و رضایت دانشجویان تا حد مطلوبی افزایش پیدا کرد. ارائه گزارش ارزیابی های دقیق درونی و بیرون به استانها پس از برگزاری امتحانات و همین طور ارزیابی اساتید بصورت سیستمی صورت گرفت و درصدد هستیم پروسه نظارت و ارزیابی را بصورت آنلاین نیز انجام دهیم.
وی از گسترش بازدیدهای منطقه ای و درون استانی در آینده ای نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: ما نیازمند این هستیم که با گسترش بازدیدهای میدانی میزان دقت را افزایش داده و ابهامات را مرتفع نماییم تا بتوانیم به نتیجه ای اثرگذار در بحث نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دست یابیم.



گسترش آزمون های حضوری الکترونیکی مهم ترین هدف مرکز آزمون است

دکتر معصومه حسینی، رییس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور در این نشست گسترش آزمون های حضوری الکترونیکی دانشگاه پیام نور را مهم ترین هدف و اولویت مرکز آزمون این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: مهم ترین مزایای گسترش این آزمون ها، صرفه جویی، مدیریت منابع مالی و انسانی، کاهش هزینه های اضافی دانست.
رییس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور اضافه کرد: علاوه بر مزایای ذکر شده، دانشگاه پیام نور پیشگام و پرچمدار برگزاری آزمون های الکترونیکی در کشور است و انتظار وزارت علوم نیز از این دانشگاه این است که در عرصه برگزاری آزمون های الکترونیکی پیشتاز بوده و خدمات گسترده ای را به دیگر سازمان ها، دانشگاه هاو ارگان ها ارائه کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی ارائه بازخوردها و نظرهای همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در بهبود پروسه برگزاری آزمون ها را بسیار مهم و موثر برشمرد و اظهار داشت: همکاران ناتک دانشگاه پیام نور در استانها و مراکز و واحدها از نزدیک می توانند اشکالات را مشاهده و بررسی نمایند و نتایج ارزیابی آنها می تواند در رفع اشکالات و ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه کمک کننده باشد.
دکتر حسینی با اعلان اینکه این که اقدامات پیشگیرانه بهتر از درمان است، از راه اندازی پنل های مدیریتی نظارت و ارزیابی آگاهی داد و گفت: این پنل ها به زودی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا مشکلات دانشجویان بوسیله آن بررسی و رفع گردد.
وی درباب نرم افزار آزمون های دروس عمومی اظهار داشت: این نرم افزار به لحاظ ساختاری، سخت افزاری، نرم افزاری و سرورها توانایی برگزاری با نفر آزمون بالا را داراست و آزمون ها در فواصل یک ساعته و پشت سرهم برگزار می گردد.
دکتر حسینی اظهار داشت: آزمون های حضوری دانشگاه پیام نور از ۱۹ آذرماه شروع می شود.



1401/09/11
13:27:28
5.0 / 5
393
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog