پرتو بلاگ
با حضور دهقانی فیروز آبادی؛

مدیران جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان عرضه شدند

مدیران جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان عرضه شدند

پرتوبلاگ: مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اجرا شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم تودیع و معارفه برخی مدیران این معاونت با حضور روح الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مدیران پیشین، معاونان و مدیران جدید به معرفی و بیان برنامه های خود پرداختند.
حمید ذوالفقاری رئیس پیشین مرکز فناوری های راهبردی و معاون جدید نوآوری و تجاری سازی فناوری ضمن اشاره به زحمات و تلاشهای محمدحسین بهشتی معاون سابق نوآوری و تجاری سازی معاونت اظهار نمود: امیددارم با بهره مندی از تجربیات دکتر بهشتی، به خوبی بتوانیم اولویت های راهبردی محوله از جانب معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را تحقق ببخشیم. همچنین، طی این سال ها دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است که برای حفظ و پیشبرد آن با همکاری تمامی بخش ها، گام برداریم.
میثم فرج الهی سرپرست مرکز فناوری های راهبردی هم ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیتهای صورت گرفته در حوزه توسعه فناوری های راهبردی اظهار داشت: اعتقاد قلبی من اینست که فناوری و نوآوری، صرفا یک جز از اقتصاد دانش بنیان نبوده بلکه یک بعد اساسی و مهم این اقتصاد است. چنین نگرش و نگاهی می بایست در ذهن و باور مدیران کشور نهادینه شود؛ عرصه اقتصاد دانش بنیان، امروز با عنایت به شرایط کشور، اولویت ها و تأکیدات مقام معظم رهبری، برای توسعه مستلزم حرکتی فراتر از کار عادی، و انجام حرکات و اقداماتی جهادی است که این مهم، باید به دست جهادگران تلاش گر در عرصه علم و فناوری صورت بگیرد. امیدواریم بتوانیم در این راه کاری جهادی صورت بدهیم.
محمد خاکساری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در این مراسم ضمن اشاره به نقش راهبردی رسانه و توسعه ارتباطات نوآورانه در ترویج گفتمان اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در شناخت جامعه از اهمیت اقتصاد دانش بنیان، حرکت به سمت پشتیبانی از فناوری و نوآوری، ایفاگر نقشی اجتناب ناپذیر و راهبردی است. می باید بار دیگر و به معنای واقعی، با رسانه آشتی نماییم و در راه ترویج فرهنگ و گفتمان واقعی این اقتصاد، از همراهی، هم دلی و ایده های نوآورانه تمامی همکاران استقبال، و دست یاری طلبی ام را به سویشان دراز می کنم.
وی، با تاکید بر لزوم شفاف سازی و آگاهی بخشی در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان به کمک تولیدات محتوایی اثربخش و کیفی، اظهار داشت: در دوره جدید، مبنا و مسیر حرکت مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی، تولیدات اثرگذار و نوآورانه است تا ضمن آگاهی بخشی به جامعه نسبت به توانمندی ها، دستاوردها و اقداماتی که فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری درحال انجام هستند، نسبت به مقابله با فضاسازی های منفی اقدامی اثرگذار صورت بگیرد. این امر نیاز مند رویکرد کنش گرانه و دغدغه مند روابط عمومی است و در این خصوص از تمامی زیرساخت های رسانه ای و اطلاع رسانی بهره خواهیم برد.
محمدرضا کاشفی نیشابوری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان هم در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت های بالقوه در این عرصه اظهار داشت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طی این سال ها به ظرفیت بسیار خوبی در سرمایه های انسانی رسیده است که با بهره مندی از این ظرفیت و تجربیات حاصله، به سمت توسعه ظرفیت ها حرکت نماییم. بطور قطع بهره مندی از اندوخته های مدیران قبلی در تعامل و همراهی ستادها و معاونت ها در پیشبرد این هدف و تسهیل مسیر پیش رو تاثیری شگرف خواهد داشت.
هاشم آقازاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در حوزه اقتصاد دانش بنیان هم از لزوم و اهمیت تعریف سازوکارهای نوین مالی در حوزه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: موفقیت اقتصاد دانش بنیان، در گروی تعریف سازوکارهای نوآورانه برای تأمین مالی است و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب و گامهای خوبی که پیشتر در این عرصه برداشته شده، مسئولیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این عرصه سنگین و کلیدی است.
وی اضافه کرد: رسیدن به سرمنزل مقصود و توفیق در این عرصه، نیازمند همراهی و تعامل تمامی بخش های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است و در جهت توسعه منابع محدود مالی به منایع جدیدتر، تلاش داریم تا در جهت مردمی کردن و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، دولتی، و تعاونی ها حرکت نماییم. ظرفیت های بالقوه بسیار زیادی در تأمین مالی فناورانه وجود دارد که برای تحقق آن، از تمامی بخش ها تقاضا می کنم توان و ظرفیت خویش را در تحقق این مسیر به کار بسته و ما را در تحقق این مهم یاری دهند.
محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست هم ضمن قدردانی از زحمات ابراهیمی دبیر پیشین ستاد فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست اظهار داشت: حوزه آب، اقلیم و محیط زیست جزو اولویت های راهبردی کشور به حساب می آید و بهره گیری از دانش، فناوری و نوآوری تنها چاره موجود برای رفع چالش های جدی که گریبان گیر این حوزه ها است، به حساب می آید. اقدامات خوبی در ستاد صورت گرفته است که ضمن ادامه و توسعه آنها، تلاش می شود تا با استفاده از نیروی انسانی متخصص، شناخت اولویت ها و بهره گیری از فناوری و نوآوری ها، گامهای مهمی در ارتقای حوزه آب، اقلیم و محیط زیست برداشته شود.
در این نشست همینطور از زحمات محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی سابق، حسین اسفندیاری معاون پیشین توسعه مدیریت و جذب سرمایه، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست تقدیر گردید.

1401/10/02
18:57:00
5.0 / 5
448
تگهای خبر: اقتصاد , دستاورد , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog