پرتو بلاگ
مهارت محور شدن دروس و تعریف سرفصل ها براساس نیاز منطقه ای،

تمام جوانب مهارت محور شدن دروس دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد

تمام جوانب مهارت محور شدن دروس دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه لرستان اظهار داشت: مهارت محور شدن دروس دانشگاهی باید با جزئی نگری انجام شود؛ این مساله باید به عنوان یک کل دیده شود و تمام جوانب آن درنظر گرفته شود.


دکتر علی نظری در گفتگو با ایسنا، در رابطه با مهارت محور شدن دروس دانشگاهی اظهار داشت: پیامدهایی در جامعه رخ می دهد که ناشی از نظام آموزشی کشور است. خیلی از دانش آموختگان رشته های دانشگاهی توان مهارتی ندارند؛ به صورت مثال دانشجویی امکان دارد در رشته ادبیات و زبان فارسی فارغ التحصیل شده باشد اما توانایی ویرایش یک متن را نداشته باشد.
رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: یادگیری مهارت بدون اندیشه، تفکر و بدون پایه و اساس شدنی نیست، باید اشکالات برطرف شود و در کنار دروس نظری که عرضه می شوند با کارورزی های جدی در زمینه مهارت آموزی گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه مهارت صِرف نباید به تنهایی در کانون توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر مهارت به تنهایی در کانون توجه قرارگیرد، دانشجو به هنگام رشد و توسعه تکنولوژی نمی تواند خویش را با فناوری جدید وفق دهد؛ چون که از دانش کافی برخوردار نیست. اگر به اصطلاح تنها یک آچار به دست تربیت نماییم تنها در یک زمینه باعث کسب مهارت شده ایم.
رئیس دانشگاه لرستان ضمن اشاره به راهکار تربیت دانشجوی مهارت محور تصریح کرد: کاهش حجم دروس نظری و تقویت دروس کاربردی در جهت مهارت آموزی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد. تمام مظاهر تکنولوژی از دل دانشگاه ها بیرون آمده اند؛ مقالاتی چاپ و انتشار یافته اند که از درون آن تکنولوژی یا ابزاری بیرون آمده است. در این خصوص باید جامعه دانشگاهی را تفکیک نماییم، بسته های مهارتی باید در سطوح مختلف طبقه بندی شده و بر مبنای کاربرد و انتظاری که داریم، به دانشجویان عرضه شوند.




منبع:

1401/10/07
08:58:30
5.0 / 5
415
تگهای خبر: تكنولوژی , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog