پرتو بلاگ
رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد؛

افزایش دو برابری دانشجویان بین الملل دانشگاه های ایران تا 3 سال آینده

افزایش دو برابری دانشجویان بین الملل دانشگاه های ایران تا 3 سال آینده

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش دو برابری دانشجویان خارجی از قریب به ۱۲۰ ملیت تا سه سال آینده اطلاع داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور معاون در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اولین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل که در تابستان سالجاری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار نمود: دانشگاه ها برای ماندگاری دانشجویان بین الملل و شتاب برای بین المللی شدن در منطقه و جهان باید تعاملات و تبادلات علمی خویش را بالا برند. جایگاه علمی بعضی از دانشگاه های کشور در سطح جهانی و بر مبنای ارزیابی های موسسات معتبر دنیا در رتبه های خیلی خوبی قرار دارد و ظرفیت جذب دانشجو و موقعیت بین المللی شدن را دارند؛ نیاز است در این عرصه بازتعریفی صورت داده و تعاملات خویش را حداکثری کنند و تنوع جذب دانشجویان از کشورهای مختلف جهان را در اولویت قرار دهند.
وی برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل را در جهت شناخت بیشتر دانشجویان خارجی از ظرفیت های ایران و ایجاد انگیزه میان آنان نام برشمرد.
دکتر داداش پور در ادامه سالن ورزش تیراندازی دانشگاه مازندران را افتتاح نمود و در حاشیه این افتتاحیه از رشته تیراندازی به عنوان ورزش مورد تاکید پیامبر اسلام "ص" خواند و اضافه کرد: تیراندازی از رشته های مورد علاقه دانشجویان بخصوص دانشجویان دختر است و با عنایت به دقت و ظرافت این رشته ورزشی، دختران اقبال بیشتری دارند و در مسابقات ملی و بین المللی همواره صاحب عناوین قهرمانی هستند.
معاون دانشجویی وزیر علوم گسترش این رشته ورزشی در سایر دانشگاه های کشور را نشانگر علاقمندی دانشجویان به تیراندازی دانست و از روسای دانشگاه ها خواست اهتمام افزون تری نسبت به توسعه ورزش تیراندازی داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان از ورزش هایی که مورد استقبال دانشجویان باشد حمایت لازم را مبذول خواهد نمود و در خلال یکسال اخیر کمک های مالی خوبی از اتاق های تندرستی، سالنهای بدنسازی، زمینهای چمن مصنوعی و طبیعی فوتبال و پیست دوچرخه سواری بعمل آورده است.
دکتر داداش پور افزود: به علت جلوگیری از صدمه های جسمی، حرکتی در بین دختران، فضاهای ورزشی چند منظوره در خوابگاه ها از اولویت های سازمان به حساب می آید و دانشگاه ها در این حوزه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور از سالن ها و اماکن ورزشی دانشگاه مازندران بازدید و از نزدیک شاهد روند رشد و توسعه آنها قرار گرفت و حمایت های لازم برای تسریع در به روز رسانی وسایل ورزشی را به عمل آورد.




منبع:

1401/10/10
10:32:53
5.0 / 5
391
تگهای خبر: تحقیقات , جهان , دانشگاه , سازمان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog