پرتو بلاگ
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

امیدواریم با نقش دادن به سوابق تحصیلی شاهد کیفیت بهتر در ورودی دانشجویان باشیم

امیدواریم با نقش دادن به سوابق تحصیلی شاهد کیفیت بهتر در ورودی دانشجویان باشیم

پرتوبلاگ: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرد که تجربه برگزاری کنکور دوبار در سال و تفکیک بین سئوالات تخصصی و عمومی و کیفیت بخشیدن و نقش دادن به سوابق تحصیلی در زمینه سؤالات عمومی منشأ آموزش و پروش قوی تر با خروجی عمیق تر شود و شاهد کیفیت بهتری در ورودی دانشجویان کشور باشیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۸۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: دستور این جلسه بررسی اولویت ها و سیاستهای فرهنگی اجتماعی و علم و فناوری برنامه توسعه هفتم بود. در برنامه توسعه هفتم ۱۲ موضوع کلیدی پیش بینی شده که هر ۱۲ موضوع در زمینه اقتصادی و زیربنایی است و حوزه فرهنگی، اجتماعی و علم و فناوری در این موضوعات کلیدی نیامده است، این در حالیست که باید برمبنای سیاست های کلی مقام معظم رهبری ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه فرهنگ و جامعه و علم و فناوری پیش بینی شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دستور مذکور برمبنای ماده ۱۰ سند تحول که تاکید می کند: "شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولویت ها و سیاست های فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را حسب مورد جهت لحاظ در لوایح قانونی مربوط به برنامه و بودجه کشور، تصویب و به دولت اعلام می نماید" تدوین شد.
عاملی اشاره کرد: البته مصوبات شورای عالی لازم الاجرا است. به این استناد، ماده واحده ای ۷ بندی تنظیم شد که ناظر بر لحاظ موضوعای کلید حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش وپرورش است و تکالیف را برای سایر احکام برنامه درباب لحاظ پیوست فرهنگی تعیین می کند و سهم اثرگذاری را برای بودجه تحقیق و توسعه تعیین کرده است. در این نشست این مساله مورد تصویب و توافق قرار گرفت که علم و فرهنگ به موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه اضافه شود و جزییات ماده واحده به شورای معین واگذار شد تا به بررسی و تصویب آن اقدام نماید.
دکتر عاملی افزود: در این نشست گزارشی درباره ی اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در ۱۰ کارگروه تدوین برنامه هفتم ارائه شد. بر طبق این گزارش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالعات عمیقی درباره ی چالش ها و مشکلات کشور در زمینه جامعه و فرهنگ انجام داده و بیش از ۱۷ گزارش مهم در این خصوص تهیه شده است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی ادامه داد: همین طور گزارشی از کمیسیون تدوین احکام برنامه هفتم توسعه در زمینه جامعه و فرهنگ در قالب ۱۰ کارگروه به ریاست وزرا و روسای سازمان ها ارائه شد. شایان ذکر است که کمیته تلفیق حوزه فرهنگ در سال ۹۸ در ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت؛ اعضای این ستاد دبیر شورا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و به ریاست دبیر شورا تشکیل می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اشاره کرد: در این نشست گزارش وزیر آموزش وپرورش درباب آنچه در شبکه های مجازی عنوان شده در خصوص این که سوالات امتحانات نهایی در اختیار دیگران قرار گرفته است، استماع شد؛ وزیر آموزش وپرورش عنوان نمود که به هیچ وجه تقلبی در امتحانات نبوده است و امتحانات در سلامت کامل برگزار شده و پیش از برگزاری، سوالات در اختیار کسی قرار نگرفته است؛ همین طور بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرایط برگزاری امتحانات نیز نشان میدهد که امتحانات باکیفیت خوب و در سلامت کامل برگزار شده است؛ درحقیقت سولات امتحانات نهایی با کد مخصوص در جلسه امتحان باز می شود و هیچ کس، مگر در جلسه امتحان، از سوالات اطلاعی نمی یابد.




1401/10/14
14:27:54
5.0 / 5
443
تگهای خبر: اقتصاد , تبلیغات , سازمان , فناوری
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog