پرتو بلاگ
سفیر ایران در تركیه در گفت وگو با پرتوبلاگ:

پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در مالاتیا هستیم

پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در مالاتیا هستیم

به گزارش پرتوبلاگ، سفیر ایران در ترکیه اظهار داشت: پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در«مالاتیا» هستیم.


محمد فرازمند در گفتگو با ایسنا در مورد وضعیت سه ورزشکار ایرانی در ترکیه که گفته می شود پس از وقوع زلزله در ترکیه از آنها خبری نیست، اظهار نمود: از روز گذشته بامداد پیگیر وضعیت ورزشکاران در مالاتیا هستیم و با خانواده برخی از آنها همچون خانواده آقای میر احمدی(یکی از این ورزشکاران) هم همکاران در سفارت تماس داشته اند.
وی با بیان اینکه شهرداری مالاتیا همکاری خوبی برای پیگیری وضعیت دارد و مرتب به ما اطلاع رسانی می کند، خاطرنشان کرد: هنوز تعدادی در زیر آوار هتل محل سکونت ورزشکاران زنده هستند و آواربرداری ادامه دارد.
این دیپلمات ارشد ایرانی در آنکارا با بیان اینکه در سفارت و سرکنسولگری همه همکاران برای پیگیری وضعیت شهروندان ایرانی بسیج شده اند و با ایرانی های مناطق زلزله زده تماس می گیرند، اظهار داشت: با عنایت به حضور تعدادی دانشجویان در" غازی عنتپ و "دیاربکر" در حال هماهنگی برای تهیه وسیله نقلیه جهت عزیمت آنها به ایران هستیم، تعدادی را هم هماهنگ کردیم که با هواپیماهای حامل کمک های هلال احمر بازگردند.
سفیر ایران در آنکارا با بیان اینکه مشکل مهر خروجی اضطراری مشمولین هم با پیگیری وزیر امور خارجه و حسن نیت ستاد کل نیروهای مسلح برای دانشجویان مناطق زلزله زده حل خواهد شد، تصریح کرد: برای هموطنانی که مدارک شان زیر آوار مانده است هم برگه عبور الکترونیکی صادر می شود.
وی در همین ارتباط اظهار داشت: با مقامات ترکیه در تماس هستیم که با عنایت به شرایط اضطراری، برگ عبور الکترونیکی را به جای گذرنامه در مبادی خروجی بپذیرند.
فرازمند با تکیه بر اینکه خوشبختانه تابحال خبری در مورد جان باختن دانشجویان نداشته ایم، تصریح کرد: ایرانی ها مقیم و خانواده های ایشان علاوه بر شماره های سفارت که ۲۴ ساعته پاسخگو هست می توانند از راه شماره واتس آپ ۰۵۵۲۶۳۳۰۹۰۶ پیغام بگذارند و حتما با آنها تماس گرفته خواهد شد.
او همینطور خبر داد: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و تعدادی دیگر از همکاران امروز بامداد برای پیگیری وضعیت شهروندان ایرانی عازم مناطق زلزله زده شده اند.




منبع:

1401/11/19
12:17:00
5.0 / 5
365
تگهای خبر: الكترونیك
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog