پرتو بلاگ
رئیس سازمان سنجش در پاسخ به معترضان زمان برگزاری آزمون ارشد:

تغییری در تاریخ برگزاری آزمون ارشد ایجاد نمی شود

تغییری در تاریخ برگزاری آزمون ارشد ایجاد نمی شود

به گزارش پرتوبلاگ، در پی راه اندازی کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 از طرف برخی از داوطلبان، رییس سازمان سنجش با تأکید بر این که تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هر سال ˮاسفندماهˮ خواهد بود، اظهار داشت: این آزمون حدود 500 هزار داوطلب دارد و اعتراض یک یا دو درصد داوطلبان تاثیری در تغییر زمان برگزاری آن ایجاد نخواهد کرد.


دکتر عبدالرسول پور عباس در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، در واکنش به تشکیل کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه اظهار داشت: این آزمون سالهای قدیم در اسفند ماه برگزار می شد تا این که در سال ۹۵ کشور به سبب وقوع سیل تحت تاثیر قرار گرفت در نتیجه زمان برگزاری آزمون تعویق افتاد و چند سالی آزمون اردیبهشت ماه انجام شد.
ایشان سپس با اعلان اینکه اسفند ماه بهترین زمان برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد است، اشاره کرد: در حقیقت ما حدود ۵۰۰ هزار داوطلب برای این آزمون داریم که حدود ۱۳ هزار نفر که یک یا دو درصد داوطلبان را شامل می شود به زمان برگزاری این آزمون اعتراض دارند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: عده ای کارشان این است که برای آزمون ها کارزار یا کمپین ایجاد کنند بطوریکه این کارزار برای آزمون ارشد سال گدشته نیز به وجود آمد و عده ای خواهان برگزاری آن در تابستان بودند. بدین سبب این داستان ادامه دارد و تمام شدنی نیست.
دکتر پورعباس تصریح کرد: تقویم آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور هر سال مرداد ماه اعلام می شود داوطلب ما از سال اول ما باید خودرا برای ورود به دانشگاه آماده کند بدین سبب یک یا دو ماه تاثیری در نتایج حاصله ایجاد نخواهد کرد.
وی افزود: هم اکنون ۱۸۰ آزمون مختلف توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد و ما باید برمبنای تقویم آزمونی برنامه ریزی نماییم بدین سبب تغییری در تاریخ برگزاری آزمون های اعلام شده ایجاد نخواهد شد.
معاون وزیر علوم اشاره کرد: برنامه ریزی برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد حدودا از چند ماه پیش شروع شده است بدین سبب تصور این که یک آزمون با این برنامه ریزی به تعویق بیفتد، شدنی نیست.
وی تصریح کرد: پس از تعطیلات نوروز نیز ما آزمون های زیادی شامل فنی حرفه ای، علمی کاربردی، استخدامی، سراسری، کاردانی و غیره را داریم و باید آنها را در موعد مقرر برگزار نماییم بدین سبب تقویم ما برای برگزاری آزمون تکمیل شده است و نمی توانیم تاریخ جدیدی در تقویم بگنجانیم.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد علت این که آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه برگزار می گردد نیز اظهار داشت: آزمون های ارشد و دکتری ما در دو مرحله برگزار می گردند بدین سبب باید این زمان طوری برنامه ریزی شود که فرصت کافی برای مصاحبه و آزمون عملی داوطلبان وجود داشته باشد، پس اسفند ماه بهترین زمان برای برگزاری این آزمون می باشد و زمان آن در سالهای دیگر نیز تغییری نخواهد کرد.




منبع:

1401/12/08
15:45:09
5.0 / 5
329
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog