پرتو بلاگ

رونمایی از سامانه های جدید آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

رونمایی از سامانه های جدید آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از رونمایی از نسخه جدید سامانه «سماد»، «آزماد» به منظور آموزش های فرابرنامه ای و سامانه آزماد بعنوان شبکه لابراتوار جامع آموزشی اطلاع داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر فرشاد علامه ضمن اعلام این خبر، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسا و مترون های بیمارستان ها اظهار داشت: این سامانه از سال ها پیش به منظور آموزش های فرابرنامه ای و آموزش های مداوم و حرفه ای مورد استفاده قرار گرفته و الان نسخه جدید آن طراحی شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تکیه بر بکارگیری روش های نوین آموزشی اظهار داشت: استفاده از سیستم موکس (MOOC) massive open access online courses، به آموزش بهتر و برگزاری دوره های فرابرنامه کمک می نماید.
علامه ضمن اشاره به طراحی سامانه آزماد بعنوان شبکه لابراتوار جامع آموزشی اظهار داشت: این سامانه امکان تجمیع دستگاه ها و وسایل آموزشی آزمایشگاهی را فراهم می آورد تا کوریکولوم های مغفول مانده در حوزه آزمایشگاهی به درستی اجرا و همینطور با ایجاد شبکه آزمایشگاهی از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
دکتر فاطمه سلیمانی، مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای و دبیر آموزش مداوم دانشگاه، ضمن اشاره به قابلیت های جدید سامانه سماد اظهار داشت: این سامانه به یک سامانه LMS جامع برای دانشگاه تبدیل گشته و قابلیت های منحصر به فردی شامل افزودن دوره های موکس و دوره های ترکیبی حضوری و آنلاین، بارگذاری محتواهای چند رسانه ای، برگزاری آزمون های انلاین و ارسال تکالیف، طراحی و اجرا نظرسنجی به ازای هر دوره و همینطور ارتقا رابط کاربری، تسهیل فرآیندها و امکانات ظاهری بهتری را دارد.
وی ضمن اشاره به افزایش تعداد دوره ها در این سامانه از سال ۱۳۹۸ تابحال اظهار داشت: باتوجه به تعدد برگزاری دوره ها و استقبال اساتید و مخاطبان، این سامانه ارتقاء پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، بیشتر از هزار و ۳۰۰ دوره برای ۲۹ هزار و ۸۹۵ شرکت کننده برگزار شده است.
در ادامه دکتر حسین قنبری، رئیس دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در توضیح سامانه آزماد اظهار داشت: این سامانه به منظور تقویت آموزش های آزمایشگاهی دوره های تحصیلات تکمیلی و همینطور تجمیع و اشتراک گذاری ظرفیت های گروه ها و مراکز تحقیقاتی در آموزش بهتر به همه گروههای هدف طراحی شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، قنبری دسترسی گروههای آموزشی که فضای آزمایشگاهی ندارند به تجهیزات خاص و پیشرفته را فرصت مغتنمی دانست و اظهار داشت: فاز نخست را با ۲۰ دوره آغاز کردیم و در نظر داریم برای سال جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ دوره فعال آزمایشگاهی را برای نیاز مخاطبان داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه تعریف نماییم.




منبع:

1401/12/23
11:40:42
5.0 / 5
285
تگهای خبر: آنلاین , پزشكی , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog