پرتو بلاگ
مدیركل امور هیات علمی و دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران خبر داد

کلاس های مجازی برای دانشجویان دختر افغان توسط دانشگاه تهران

کلاس های مجازی برای دانشجویان دختر افغان توسط دانشگاه تهران

به گزارش پرتوبلاگ، مدیرکل امور اعضای هیات علمی و دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به تصویب حمایت های این دانشگاه از دانشجویان افغان به ویژه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دختر افغانستانی، اظهار امیدواری کرد: امکان برگزاری کلاس های مجازی برای دانشجویان دختر افغانستانی توسط دانشگاه تهران فراهم گردد تا آنها بتوانند در محل زندگی خود از امکان تحصیل در دانشگاه تهران بهره مند شوند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ملک در آخرین نشست شورای دانشگاه تهران با بیان این که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰۰ پرونده داوطلبان غیرایرانی تحصیل در دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: برای نخستین بار است که توانسته ایم طی یک سال به بررسی این تعداد پرونده متقاضیان غیرایرانی تحصیل در دانشگاه تهران بپردازیم و شاهد افزایش پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه تهران باشیم.
مدیرکل امور اعضای هیات علمی و دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران اضافه کرد: تعداد دانشجوی بین الملل پذیرش شده در دانشگاه تهران امسال ۱.۵ برابر تعداد کل دانشجویان بین الملل شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران طی سال قبل بود.
وی با اعلان اینکه برخی دانشکده ها دارای اثر مثبت بیشتری در حوزه تسریع در بررسی پرونده ها بودند، اضافه کرد: در شورای پذیرش دانشکده مدیریت، ۳۰۰ پرونده بررسی گردید که بیش از ۵۰ درصد پرونده ها مورد موافقت قرار گرفت.
دکتر ملک با اشاره به تصویب حمایت های دانشگاه تهران از دانشجویان افغانستانی به ویژه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دختر افغانستانی، اظهار امیدواری کرد: امکان برگزاری کلاس های مجازی برای دانشجویان دختر افغانستانی توسط دانشگاه تهران فراهم گردد تا آنها بتوانند در محل زندگی خود از امکان تحصیل در دانشگاه تهران بهره مند شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مرندی معاون بین الملل دانشگاه تهران نیز در نشست شورای دانشگاه گفت: افزایش پذیرش دانشجویان بین الملل از کشورهای عراق و افغانستان برای ما دارای اهمیت بالایی است. دانشجویانی که از کشور عراق برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه تهران می آیند، بعد از فارغ التحصیلی و بازگشت به عراق، به احتمال زیاد استاد دانشگاه می شوند. کشور عراق یک کشور بالقوه ثروتمند است و آینده دانشگاه های عراق، آینده خوبی خواهد بود.
وی ادامه داد: برخی دانشگاه های عراق از امکانات و تجهیزات فوق العاده ای بهره مند هستند؛ بدین سبب با روند رو به جلوی عراق در زمینه دانشگاهی، افزایش تبادل استاد و دانشجو و ایجاد رفت و آمد علمی بین دانشگاه های ایران و عراق قابل پیش بینی است؛ که این منجر به نزدیکی بیشتر دو ملت هم می شود.
معاون بین الملل دانشگاه تهران همین طور اظهار داشت: افزایش پذیرش دانشجو از کشور افغانستان نیز برای دانشگاه تهران بسیار اهمیت دارد. جذب بیشتر دانشجوی بین الملل، برای ارتقای رتبه دانشگاه بسیار مفید خواهد بود.
دکتر علی اکبر موسوی موحدی، استاد ممتاز دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نیز در دستور کامل بین الملل دانشگاه تهران اظهار داشت: از دهه ۷۰ بخشنامه استاد وابسته تدوین شده و برخی از دانشکده های دانشگاه تهران دارای استاد وابسته بین المللی هستند. در حوزه بین المللی سازی دانشگاه تهران شایسته است که هر دانشکده حداقل یک یا دو استاد عالی رتبه جهانی را دعوت و حداقل یک ماه در سال میزبانی کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر مهدی شهبازی مشاور رییس دانشگاه و عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران همین طور در بخش پایانی سخنان خود در آخرین نشست شورای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱، از آمادگی هیات رئیسه و حمایت مالی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران بمنظور استقرار اردوگاه های دائمی در جوار پردیس های بین المللی کاسپین و قشم دانشگاه تهران آگاهی داد و اظهار داشت: راه اندازی این اردوگاه ها و تفرجگاه ها در شمال و جنوب کشور و مشهد مقدس جهت استفاده دانشجویان و اعضای هیات علمی شروع شده است و از فروردین ماه با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی صورت خواهد گرفت.
دکتر شهبازی در بخش دیگر سخنانش از صدرنشینی دانشگاه تهران در بین دانشگاه های کشور برمبنای ویرایش ۲۰۲۳ رتبه بندی نیچر ایندکس آگاهی داد و اضافه کرد: این رتبه بندی برمبنای مقالات انتشار یافته در مجلات معتبر بین المللی در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده و دانشگاه تهران صدرنشین دانشگاه های دیگر شده است.
رییس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران همین طور با اشاره به جهش ۱۵ پله ای دانشگاه تهران در نظام رتبه بندی وبومتریکس طی یکسال اخیر، اظهار داشت: این جهش طی ۱.۵ سال اخیر بصورت مستمر ادامه داشته است که این ادامه رشد صعودی جایگاه دانشگاه تهران در رتبه بندی وبومتریکس ناظر بر دستاوردهای پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران، اطلاع رسانی رویدادها و دستاوردهای دانشگاه توسط روابط عمومی و فعالیت تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران بوده است.
وی همین طور از برنامه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در امتداد اختصاص بودجه واحدهای دانشگاه تهران برمبنای برنامه ها و عملکردها آگاهی داد و به روسای دانشکده ها، دانشکدگان، مراکز و موسسات وابسته به دانشگاه تهران اصرار کرد که در حوزه نهایی کردن گزارش عملکرد ۱۴۰۱ واحد مربوطه تسریع کنند.




منبع:

1401/12/24
13:20:58
5.0 / 5
320
تگهای خبر: اینترنت , بازی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog