پرتو بلاگ

آغاز همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های برتر روسیه

آغاز همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های برتر روسیه

به گزارش پرتوبلاگ، ششمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه لومونوسف مسکو در جهت گسترش همکاریهای بین المللی در حوزه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی برگزار گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در این اجلاس که هر ساله در جهت گسترش همکاریهای بین المللی در حوزه های علمی، پژوهشی و دانشگاهی برگزار می شود، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف، دکتر مسیحی مدیر همکاریهای بین الملل و دکتر وثوقی نماینده روابط بین الملل در ارتباط با روسیه، حضور داشتند.
درحاشیه این اجلاس، چهار توافق نامه بین دانشگاه های دولتی تومسک، دانشگاه کازان، دانشگاه سچنو و دانشگاه الکتروتکنیکال سن پترزبورگ و دانشگاه شریف منعقد گردید.
رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو ضمن اشاره به تاریخچه همکاریهای علمی در ۲۰ سال قبل اظهار داشت: "همکاری های تهران- مسکو هم اینک به سطح استراتژیک ارتقا یافته است و دو کشور به دنبال گسترش مناسبات در همه حوزه های کلیدی هستند."
برگزاری نشست تبادل نظر در رابطه با همکاریهای بین دانشگاهی میان دانشگاه های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره های مشترک و برنامه ها و تحقیقات مشترک از دیگر مباحث مورد بررسی این اجلاس بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، رؤسای دانشگاه ها شب گذشته میهمان سفیر جمهوری اسلامی در سفارت ایران در مسکو بودند و در مورد توسعه روابط علمی و فناوری مذاکراتی را انجام دادند.




منبع:

1402/02/10
12:07:19
5.0 / 5
383
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog