پرتو بلاگ
مدیر مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكی مطرح كرد؛

معرفی دانشجویان برتر در حوزه پژوهش در آموزش

معرفی دانشجویان برتر در حوزه پژوهش در آموزش

به گزارش پرتوبلاگ، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: در بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی، دانشجویان برتر سراسر کشور در حوزه پژوهش در آموزش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای، دکتری تخصصی و دستیاری معرفی می گردند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر آیین محمدی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز همایش های رازی انجام می شود. همین طور شانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» و پنجمین جشنواره «ایده های نوآورانه دانشجویی» بطور همزمان با همایش آموزش علوم پزشکی برگزار می گردند.
وی با اشاره به ایجاد بخش بین الملل در بیست وچهارمین همایش آموزش علوم پزشکی و شرکت ۲۰ نفر از اساتید و دانشمندان بنام آموزش پزشکی از سراسر دنیا بصورت حضوری و غیرحضوری در این بخش، اشاره کرد: کارگاه های آموزشی، سمپوزیوم های علمی و سخنرانی های کلیدی توسط افراد سرشناسی که بصورت حضوری در این جشنواره شرکت می کنند، انجام می شود. همین طور افرادی که بصورت غیرحضوری در همایش شرکت می کنند، سخنرانی های خودرا بصورت مجازی ارائه می دهند.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی در بیست و چهارمین دوره همایش ۱۶ کارگاه آموزشی برگزار می کنند که شامل ۲ کارگاه بین المللی، ۲ کارگاه دانشجویی و ۱۲ کارگاه به زبان فارسی می شود. دانشجویان در همایش سال جاری نقش پررنگی دارند و بسیار فعال می باشند. سمپوزیوم های علمی، کارگاه های آموزشی، مناظره ها برای دانشجویان برگزار می گردد.
دکتر محمدی درباره ی شرکت کنندگان بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی کشور اظهار داشت: تا حالا حدود ۳۰۰۰ نفر، متقاضی شرکت در این همایش هستند. کارهای اجرائی و هماهنگی های لازم برای برگزاری این جشنواره بطور کامل انجام شده است.
دکتر محمدی با اعلان اینکه حدود ۷۰۰ مقاله برای جشنواره ارسال شد، اشاره کرد: از میان مقاله های ارسال شده، ۱۰۰ مقاله برای ارائه سخنرانی و ۲۰۰ مقاله برای ارائه بصورت پوستر انتخاب شدند. کارگاه ها، سمپوزیوم ها، مشاوره های آموزشی و رویدادهای متنوع در بیست وچهارمین همایش آموزش علوم پزشکی انجام می شود. ۱۰ رویداد آموزشی بصورت همزمان و موازی در هر لحظه انجام خواهد شد.
وی با اعلان اینکه حدود ۶۰۰ پروسه دانش پژوهشی آموزشی در جشنواره شرکت کرده اند که از میان ۱۸ پروسه دانش پژوهی به عنوان فرایندهای برتر شناخته شده اند، اظهار داشت: این فرایندها در روز اول همایش ارایه داده می شوند و به افراد برگزیده جوایزی اهدا می شود. همین طور جایزه «توسعه دانش پژوهشی آموزشی و مدیریت آن» (تداوم) در مدت زمان جشنواره انجام می شود. فرایندهای دانش پژوهی که طی سالهای قبل موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شده اند و بعد از دریافت جایزه به مدت ۵ سال ادامه داشته اند این جایزه را دریافت می کنند. ۳۳ عنوان پروسه انتخاب شده اند و جوایز آن از طرف وزیر بهداشت به برگزیدگان اهداء می شود.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی درباره ی پنجمین جشنواره ایده های نوآور دانشجویی اظهار داشت: این جشنواره از نظر آماری از وضعیت بسیار خوبی برخوردارست. در ۲ سال گذشته، حدود ۶۰ ایده دانشجویی به جشنواره ایده های نوآور دانشجویی ارائه می شد اما قریب به ۵۰۰ ایده امسال به دست ما رسیده است. ۶ ایده برتر طی داوری های کاملا شفاف و فشرده انتخاب شدند و در همایش ارائه خواهند شد.

از سیستم های مترقی در عرصه آموزش بهره می گیریم
رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور اظهار داشت: راهبرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهره گرفتن از سیستم های مترقی و فناوری در عرصه آموزشی است.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر احسان شریفی پور نیز در نشست خبری امروز اشاره کرد: راهبرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهره گرفتن از سیستم های مترقی و فناوری در عرصه آموزشی است. زمینه ساخت فناوری های آموزشی در کشور وجود دارد و بومی سازی فناوری های آموزشی میسر است.
وی با اعلان اینکه با برگزاری کنگره هوش مصنوعی می توانیم سبب ترویج و ارتقاء این مولفه در علوم پزشکی گام برداریم، اظهار داشت: خواسته های تیم ها و نخبگان در این کنگره مطرح می شود و می تواند نهادینه سازی شود.
دکتر شریفی پور با اعلان اینکه سیستم رتبه بندی درحال تغییر است و یک سیستم جامع رتبه بندی آموزش علوم پزشکی درحال تدوین است، اظهار داشت: این سیستم طی ۲ تا ۳ ماه آتی رونمایی می شود.
رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور درباب پشتیبانی از طرح ها و ایده های نوآور اظهار داشت: معاونت های آموزشی و تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری درنظر دارند از طرح هایی که به مرکز ملی تحقیقات می رسد، حمایت کنند.




منبع:

1402/02/13
10:15:41
5.0 / 5
329
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog