پرتو بلاگ
مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم خبر داد

شیوه نامه تحول در برنامه های درسی بزودی ابلاغ می شود

شیوه نامه تحول در برنامه های درسی بزودی ابلاغ می شود

به گزارش پرتوبلاگ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از ابلاغ شیوه نامه یکپارچه تحول در برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آینده نزدیک اطلاع داد و اظهار داشت: به همراه این شیوه نامه، دستورالعمل بازبینی ۱۵۰۰ برنامه درسی هم ابلاغ خواهد گردید.


دکتر رضا نقی زاده در گفت و گو با ایسنا، ضمن تاکید بر اهمیت تطبیق برنامه های درسی با نیازهای مهارتی و آمایشی به تشریح برنامه های معاونت آموزشی وزارت علوم در این عرصه پرداخت و اظهار داشت: دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در چارچوب برنامه ای تحولی فرایند اصلاح محتوای درسی ۱۵۰۰ رشته تحصیلی را با محوریت افزایش کیفیت آموزشی، مهارت افزایی و توجه به نیازها و آمایش آغاز نموده است.
وی تصریح کرد: در جلسات ۹۵۴ و ۹۵۹ شورایعالی برنامه ریزی آموزشی مصوبات مورد نیاز برای اجرای این برنامه تحولی دریافت شده است و در همین راستا بزودی شیوه نامه یکپارچه تحول در برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهت رفع نیازهای کشور با رویکرد آمایشی و ارتقاء توان مهارت افزایی دانشجویان به همراه دستورالعمل بازبینی ۱۵۰۰ برنامه درسی ابلاغ خواهد گردید.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: هر برنامه درسی بعنوان یک پروژه در سطح ملی در نظر گرفته شده است و یک دانشگاه محوری متولی آن خواهد بود و چند دانشگاه دیگر از میان سایر دانشگاه ها همچون دانشگاه های کوچک تر، دانشگاه های غیر دولتی، دانشگاه های مهارتی و در مواردی ذی نفعان جامعه و صنعت در تدوین آن مشارکت خواهند نمود.
نقی زاده اضافه کرد: هم اکنون پیشبینی می شود بیشتر از ۷۰۰۰ عضو هیات علمی در تدوین و بازبینی این ۱۵۰۰ برنامه درسی در ۲ سال آینده با وزارت علوم همکاری کنند.
وی با عنایت به قرارگیری در دهه سرآمدی آموزشی تصریح کرد: سال جاری تلاش شد دهه سرآمدی آموزشی بشکلی متفاوت و با گستردگی بالا در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اجرایی شود. شعار این دهه امسال "سرآمدی آموزشی، نیازمحوری و دانشگاه تمدن آفرین" است و نمایانگر نگاه جامع وزارت علوم به آموزش بعنوان ابزاری برای رفع نیازهای حال و آینده می باشد.
نقی زاده خاطر نشان کردند: فعالیت اصلی و محوری دانشگاه آموزش سرآمد است و امید داریم حرکتی که سال جاری شروع شده است بعنوان نقطه عطفی در کیفی سازی فعالیتهای آموزشی مدنظر قرار گیرد.
دکتر رضا نقی زاده همینطور پیرامون بخشنامه پشتیبانی از دانشجویان آبستن یا مادر تاکید کردند: بخشنامه اخیر در مورد پشتیبانی از دانشجویان آبستن و مادر که توسط معاونت آموزشی به دانشگاه ها ارسال شد در واقع ارسال مجدد مواد مندرج در قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بود.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از بخشنامه فوق تاکید بر اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی توسط دانشگاه ها جهت پشتیبانی از دانشجویان مادر و آبستن مشمول شرایط می باشد.
دکتر نقی زاده تصریح کرد: در این بخشنامه در جهت اجرای بند "ت " ماده ۲۶ قانون مذکور، بر مبنای مصوبه کمیسیون مقررات شورایعالی برنامه ریزی آموزشی به دانشگاه ها تاکید گردیده است ﺑﺮای ﻣﺎدران ﺑﺎردار ﯾﺎ دارای ﻓﺮزﻧﺪ زﯾﺮ سه ﺳﺎل، مساعدت های لازم در مورد مقررات رعایت ﺳـﻘﻒ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﺠﺎز ۱۶/۳ (۳ جلسه غیبت از ۱۶ جلسه کلاس)صورت پذیرد و شرایط مندرج در قانون برای دروس نظری فراهم گردد.




منبع:

1402/02/17
10:21:08
5.0 / 5
304
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , صنعت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog