پرتو بلاگ
تحول در حوزه علوم انسانی الزامات و راهكارها،

نسبت به رشته های علوم انسانی بی توجه هستیم

نسبت به رشته های علوم انسانی بی توجه هستیم

به گزارش پرتوبلاگ، رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ارزش و جایگاه علوم انسانی در کشورهای پیشرفته نسبت به سایر علوم و حتی علوم پایه بیشتر است اما متاسفانه، چنین دیدگاهی در ایران وجود ندارد.


دکتر حسین هرسیج در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که ارائه بسته های تشویقی به دانشجویان می تواند در راستای بهبود وضعیت رشته های علوم پایه اثرگذار باشد، اشاره کرد: پرداخت حقوق ماهیانه، اولویت داشتن برای برخورداری از خوابگاه، اعزام دانشجویان به سفرهای خارجی بمنظور شرکت در سمینارها و تهیه تجهیزات آزمایشگاهی می تواند به بهبود وضعیت رشته های علوم پایه کمک نماید.
وی افزود: نباید تصور نماییم ارائه بسته های تشویقی یک هزینه برای کشور به حساب می آید؛ چونکه علوم پایه یک نیاز اساسی برای کشور است و به توسعه کشور در حوزه های علمی کمک می نماید. یونسکو، سال ۲۰۲۲ میلادی را، سال "علوم پایه برای توسعه پایدار" نام گذازی کرد. اینگونه نامگذاری ها نباید منجر به این مساله شود که توسعه رشته های علوم انسانی را به دست فراموشی بسپاریم.
این استاد دانشگاه افزود: خیلی از مسائل کشور مانند اقتصاد، چگونگی حکمرانی و سیاست بین الملل مربوط به حوزه علوم انسانی می شود. ارزش و جایگاه علوم انسانی در کشورهای پیشرفته نسبت به سایر علوم و حتی علوم پایه بیشتر است. متاسفانه، چنین دیدگاهی در ایران وجود ندارد و دانشجویانی که ضعیف تر هستند وارد این رشته ها می شوند. باید با یک برنامه دراز مدت درباره ی توسعه علوم انسانی بیندیشیم و افراد نخبه را در این رشته ها جذب نماییم.




منبع:

1402/02/19
10:20:05
5.0 / 5
286
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog