پرتو بلاگ
معاون صندوق نوآوری اعلام كرد؛

صندوق نوآوری به دنبال نفوذ تفکر نوآوری در ساختار شبکه بانکی کشور

صندوق نوآوری به دنبال نفوذ تفکر نوآوری در ساختار شبکه بانکی کشور

به گزارش پرتوبلاگ، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در تعامل با سیستم بانکی به دنبال نفوذ تفکر حوزه نوآوری در ساختار شبکه بانکی کشور و ارتقاءاستانداردهای مالی در اکوسیستم نوآوری هستیم.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و یکی از بانکها به منظور کمک به تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان از راه بازار سرمایه، تفاهمنامه تسهیل انتشار اوراق صکوک نوآوری را امضا کردند.
بر اساس این تفاهمنامه صندوق نوآوری و بانک مذکور توافق کردند به منظور کمک به تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان از راه بازار سرمایه، نسبت به همکاری مشترک در مورد پذیرش رکن ضامن انتشار اوراق توسط بانک اقدام نمایند.
بر این اساس صندوق نوآوری بعد از شناسایی و ارزیابی شرکتهای دانش بنیان متقاضی انتشار صکوک، نسبت به معرفی آنها به بانک اقدام می کند. بانک تجارت هم در قالب ضوابط و مقررات جاری خود بررسی های لازم را انجام داده و در صورت تایید، موافقت خود با پذیرش رکن ضامن آن شرکت را از راه تایید فرم تقاضای موافقت اصولی انتشار اوراق صکوک اعلام نموده و مراتب اقدام خویش را به اطلاع صندوق می رساند.
همچنین بر مبنای تفاهمنامه امضا شده، کلیه شرکتهای معرفی شده از جانب صندوق نوآوری، مشمول ۳۰ درصد تخفیف در کارمزد پذیرش رکن ضامن توسط بانک می شوند.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، دکتر روح الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با ابراز امیدواری نسبت به این که با امضای این دو تفاهمنامه نتایج پرخیر و برکتی نصیب زیست بوم نوآوری کشور شود، اضافه کرد: در این زمان چهار ساله در تعامل با بانک، انواع تسهیلات را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دادیم که شامل تسهیلات هزینه های جاری، تسهیلات لیزینگ، تسهیلات تأمین محل کار شرکت ها و در مواردی هم تسهیلات تولید صنعتی و سرمایه ثابت بوده است. سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار میلیارد تومان تسهیلات با همراهی بانک مذکوردر اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دادیم.
وی تصریح کرد: همینطور انواع ضمانت نامه هایی که مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان بوده، چه به شکل ریالی و چه به شکل ارزی، از جانب بانک مذکور و با معرفی صندوق نوآوری در اختیار این شرکت ها قرار گرفته است. میزان ضمانت نامه هایی که در سال ۱۴۰۱ از جانب بانک مورد تعهد برای شرکتهای دانش بنیان صادر شده به دو هزار میلیارد تومان می رسد. در این میان شرکت ها تنها دو و نیم درصد سپرده گذاری داشته اند. جای خرسندی است که بگوییم شرکتهای دانش بنیان هم ما را در صندوق نوآوری روسفید کردند چون که یکی از خوش حساب ترین مشتریان شبکه بانکی کشور بودند.
ذوالفقاری خبر داد: سال ۱۴۰۱ بانک مذکوررتبه اول در عرضه تسهیلات و صدور ضمانت نامه برای شرکتهای دانش بنیان را در شبکه بانکی کشور به خود اختصاص داد.
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار نمود: پیش از این صندوق نوآوری و بانک مذکور برنامه گسترش همکاری در زمینه عرضه خدمات اعتباری و انتشار صکوک نوآوری را در دستور کار قرار دادند که امروز این مساله به وقوع پیوست و تفاهمنامه این همکاری به امضا رسید.
وی تصریح کرد: ما از روز اولی که همکاری با سیستم بانکی را شروع کردیم، دو هدف جدی زیرساختی را دنبال کردیم؛ اول این که تفکر حوزه نوآوری در ساختار شبکه بانکی کشور نفوذ کند و بانکها رویه های خویش را در خیز به سمت اقتصاد دانش بنیان تنظیم کنند. از طرفی در اکوسیستم نوآوری تبیین نماییم که استانداردهای مالی خویش را ارتقاء دهند و بانک پذیر باشند.


منبع:

1402/02/27
16:04:12
5.0 / 5
330
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog