پرتو بلاگ

برگزاری آزمون فلوشیپ پزشكی بازساختی دردندانپزشكی، برای نخستین بار

برگزاری آزمون فلوشیپ پزشكی بازساختی دردندانپزشكی، برای نخستین بار

مسئول فلوشیپ در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران اعلام نمود: برای نخستین بار در كشورآزمون فلوشیپ پزشكی بازساختی در دندانپزشكی با همكاری دانشكده فناوریهای نوین پزشكی و دانشكده دندانپزشكی در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه تهران اجرا شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد بیات مسئول فلوشیپ در دانشکده دندانپزشکی، ضمن اشاره به این که این آزمون برای نخستین بار در ایران برگزار می شود، اظهار داشت: این دوره بطور مشترک با دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی و دانشکده دندانپزشکی طراحی شده و مورد تایید EDC دانشگاه و دبیرخانه شورای آموزشی دندانپزشکی تخصصی قرار گرفت و مجوز برگزاری نخستین دوره به دانشکده دندانپزشکی داده شد.
سرپرست مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت با اعلان اینکه رشته پزشکی بازساختی در دندانپزشکی در دنیا در حال گسترش است و همین طور در رشته دندانپزشکی میتواند برای بیماران مفید و تاثیر گزار باشد، اصرار کرد امیدوارم فارغ التحصیلان این رشته در آینده بتوانند هم در گسترش مرز های دانش و هم ارائه خدمات به بیماران فعال باشند.
در ادامه دکتر نغمه بهرامی عضو هیئت علمی گروه مهندسی بافت و علوم سلول کاربردی و مسئول فلوشیپ دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی دانشگاه تهران، ضمن قدردانی از رئیس و معاون آموزشی دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی و همین طور مسئولان دانشکده دندانپزشکی اشاره کرد: برنامه ریزی برای آزمون فلوشیپ پزشکی بازساختی از سال 96 شروع شده و با همکاری و پیگیری های این دو دانشکده نخستین باری هست که فلوشیپی برگزار می گردد که پل ارتباطی بین علوم پایه و علوم بالینی است.
وی همین طور اضافه کرد: قسمتی از آموزش این فلوشیپ در دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی در مورد علوم و مسائل پایه ای پزشکی بازساختی و بخشی در دانشکده دندانپزشکی بر بالین بیمار برگزار می گردد.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده فن اوریهای نوین پزشکی بیان کرد: کاربرد این رشته در حیطه دندانپزشکی، در بازسازی استخوان های فک و صورت، بازسازی استخوان های اطراف ایمپلنت های دندانی، بازسازی دندان های از دست رفته، و همین طور در طولانی مدت سلول درمانی یا استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها، پرینت زیستی بافت (Personolaz medicine) یا پزشکی شخصی، ایمپلنت های شخصی بجای ایمپلنت های فلزی فعلی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، او در آخر اضافه کرد: امید است که در آینده بتوانیم بافت لطمه دیده را با بافت طبیعی بدن خود بیمار توسط این علوم بازسازی نماییم.



1399/05/18
14:56:25
5.0 / 5
1330
تگهای خبر: پزشكی , تحقیقات , تكنولوژی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog