پرتو بلاگ
توسط یك شركت دانش بنیان محقق شد؛

بی خطرسازی پسماندهای پزشکی با دستگاه بومی

بی خطرسازی پسماندهای پزشکی با دستگاه بومی

پرتوبلاگ: تولید دستگاه بی خطر ساز زباله های بیمارستانی دستاورد فناورانه یکی از شرکت ‎های دانش بنیان است که کاربرد سه گانه خانگی، صنعتی و بیمارستانی دارد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سیف الله زنجانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان دستگاه بی خطرناک پسماندهای بیمارستانی را از دستاوردهای فناورانه این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: دستگاه بی خطر ساز پسماند های بیمارستانی با کاربرد در عرصه های خانگی، بیمارستانی و صنعتی مجهز به فناوری ریز موج، در دو نمونه "کابینی" و "مجهز به خردکن" تولید شده است.
زنجانی، افزود: این دستگاه، علاوه بر بالا بردن کیفیت محصول نهایی، منجر به استریلیزه و ضدعفونی شدن محصول نیز می شود. بدین جهت این دستگاه نقشی راهبردی در افزایش راندمان تولید و فرآوری محصول نهایی در صنایع غذایی و دارویی کشور ایفا می کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران، با اشاره به کاربردهای این دستگاه اضافه کرد: این دستگاه در کارخانجات تولید داروهای گیاهی، برای خشک کردن شیلات، خشک کردن میوه جات و سبزیجات، خشک کردن تعدادی از مواد پتروشیمی و پلیمری، صنایع چوب، سرامیک و معدن کاربردهای گسترده ای دارد.
تصفیه هوا با پلاسما
وی دستگاه تصفیه هوا مجهز به فناوری پلاسمای غیر حرارتی را از دیگر دستاوردهای فناورانه این شرکت نام برد و تصریح کرد: همین طور همزمان با همه گیری بیماری کوید ۱۹ در امتداد پیش گیری از همه گیری ویروس کرونا، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طراحی و تولید دستگاه بی خطر ساز و ضد عفونی کننده کاغذ را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: این دستگاه مجهز به فناوری ریزموج است و باتوجه به اینکه الیاف کاغذی، خصوصاً در محیط های اداری می توانند عامل مهمی برای انتقال ویروس و آلودگی ها باشند، دستگاه ضدعفونی کننده در دوران کرونا توانست نقش مهمی را در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا ایفا کند.


منبع:

1402/03/06
14:45:50
5.0 / 5
298
تگهای خبر: اقتصاد , الكترونیك , پزشكی , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog