پرتو بلاگ

راه اندازی رشته های جدید تکنولوژی های جدید پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

راه اندازی رشته های جدید تکنولوژی های جدید پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از طریق اندازی سه رشته بیوتکنولوژی دارویی، مهندسی پزشکی بیو الکتریک و سیستم بیومدیسین در مقطع p.hd اطلاع داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد تقی جغتایی در بازدید دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی با تشریح دستاوردهای این دانشکده به برخی انتظارات و همینطور درخواست های اعضای هئیت علمی دانشکده پرداخت.
رئیس دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی ضمن اشاره به چاپ ۸۲۱ مقاله از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ از جانب این دانشکده اظهار داشت: پایه های تاسیس این دانشکده در دوره معاونت آموزشی دکتر پازوکی بوجود آمد و الان در رشته های مهندسی بافت، تصویربرداری مولکولی، نانو فناوری پزشکی، علوم اعصاب و پزشکی مولکولی فعالیت می کند و سه رشته بیوتکنولوژی دارویی، مهندسی پزشکی بیو الکتریک و سیستم بیومدیسین در مقطع ph.d راه اندازی می شود.
(h-index) محققین دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی از همه دانشکده های دانشگاه بالاتر است
جغتایی ضمن اشاره به جایگاه مقالات دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی که ۳۱۴ مقاله در جایگاه Q1 و ۳۵۸ مقاله در جایگاه بین المللی و با (IF) ۴.۲ است، اظهار داشت: براین اساس (h-index) بهره وری و تأثیرگذاری علمی محققین، دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی از همه دانشکده های دانشگاه بالاتر است.
وی با تکیه بر هزینه بر بودن مواد مورد استفاده در تحقیقات دانشکده تکنولوژی های جدید پزشکی که در نهایت منجر به چاپ مقالات علمی می شود، اضافه کرد: جایگاه رشته های این دانشکده در سطح دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در رتبه های یک تا سوم است، به صورت مثال جایگاه رتبه مهندسی بافت دانشکده تکنولوژی های جدید دانشگاه در رتبه نخست کشور است.
جغتایی با تقدیر از حمایت رئیس دانشگاه برای عرضه فضای ۴۰۰ متری زیر استخر دانشگاه به دانشکده تکنولوژی های جدید اظهار داشت: در چند حوزه برپایه سیاست های هفت گانه دانشگاه همچون هوش مصنوعی اقدامات گسترده ای در سال ۱۴۰۲ صورت می پذیرد و در حوزه مهم مسئولیت اجتماعی هم با پیگیری محمد حسین کفایی مهر مدیر روابط عمومی دانشگاه، محصولات رسانه ای گوناگونی همچون پادکست تولید می شود. همینطور ۶ سمینار و ۸۰ کارگاه وبیناری هم برگزار می شود.
برآورد توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران
در ادامه این نشست دکتر حسن ریاضی مشاور فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران هم با توضیح درمورد (اقدامات انجام شده - درحال اجرا و چه می خواهیم) به تشریح برگزاری همایش و همکاریهای بین المللی و ارتباط با صنعت پرداخت و اظهار داشت: مجوز جذب به همراه تسهیل همکاری بیمارستان ها برای عرضه اطلاعات کاربردهای تکنولوژی های جدید در پزشکی از مهم ترین درخواست ها است. همینطور برای ایجاد رقابت بین فعالین حوزه بالینی، شاخص پایش و ارزیابی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی هم در دانشگاه علوم پزشکی ایران برآورد می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشکده تکنولوژی های جدید، مباحث گوناگونی در حوزه های رفاهی، علمی و مالی عنوان شد.




منبع:

1402/03/12
14:19:49
5.0 / 5
299
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog