پرتو بلاگ
با حمایت معاونت علمی؛

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با رویکردهای بین رشته ای

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با رویکردهای بین رشته ای

به گزارش پرتوبلاگ، مرکز نوآوری مغز با هدف بسترسازی برای انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فناورانه با نگاههای بین رشته ای کار خویش را شروع کرد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شروع به کار این مرکز با حضور سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران کلید خورد.
این مرکز با برخورداری از لابراتوار های تحریک مغز، ثبت سیگنال های مغز، حقیقت مجازی، عصب شناختی، ارزیابی و توانبخشی شناختی و بیوفیدبک فعالیت خواهد نمود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم گشایش این مرکز، اظهار داشت: با تشکیل مرکز نوآوری مغز، باید فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و درمانی با نگاههای بین رشته ای در فضای هماهنگ و منسجم صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این مراسم ضمن اشاره به این که علوم اعصاب در اولویت فعالیتهای علمی و آموزشی این دانشگاه قرار دارد، برای همکاری در امر توسعه مرکز نوآوری مغز اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: ایجاد مرکز نوآوری مغز دستاوردهای مفید و موثری در سطح جامعه به دنبال داشته باشد.
همچنین در این مراسم میر فاضلی رئیس مرکز نوآوری مغز با ارائه گزارشی از روند ایجاد و فعالیت این مرکز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، برگزاری دوره های مهارتی کوتاه مدت حرفه ای بین رشته ای، کارگاه های آموزشی، آموزش دستیاران، همکاریهای بین المللی، همایش های سالانه، همکاری در تکمیل پروژه بانک مغز، جذب و تربیت پژوهشگر، جذب منابع پشتیبانی از پژوهش، ایجاد شبکه بین دانشگاهی در حوزه سلامت و توانبخشی را همچون اهداف و برنامه ها عنوان نمود.
وی اضافه کرد: پژوهش های کاربردی نوآورانه، طراحی نرم افزارهای حقیقت مجازی برای بازتوانی شناختی و همینطور توسعه پژوهش های کاربردی در چارچوب پروتکلهای جدید تشخیص و درمان، از دیگر فعالیتهای مرکز نوآوری مغز است.


منبع:

1402/03/28
08:03:28
5.0 / 5
299
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , پزشكی , پژوهش
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog