پرتو بلاگ
در گزارش استنادی نشریات ۲۰۲۲ مشخص شد؛

کسب بالاترین ضریب تأثیر در میان نشریات ایرانی توسط یک نشریه نانویی

کسب بالاترین ضریب تأثیر در میان نشریات ایرانی توسط یک نشریه نانویی

به گزارش پرتوبلاگ، در گزارش استنادی نشریات ۲۰۲۲ (Journal Citation Reports)، نشریه JNSC با کسب ضریب تأثیر ۱۰٫۱ برای چهارمین سال پی در پی موفق به کسب بالاترین IF در میان نشریات ایرانی شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، گزارش استنادی نشریات در سال ۲۰۲۲ (JCR ۲۰۲۲)، توسط Web of Science، یکی از معتبرترین پایگاه های استنادی علمی جهان منتشر گردید. در این گزارش، از ۲۱۵۰۰ نشریه دارای ضریب تأثیر، ۱۵۶ نشریه ایرانی حضور دارند که نشریه Journal of Nanostructure in Chemistry (JNSC) با کسب ضریب تأثیر ۱۰٫۱ برای چهارمین سال پی در پی موفق به کسب بالاترین IF در میان نشریات ایرانی شد.
این نشریه که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس است در سه حوزه موضوعی WoS شاملChemistry، Materials Science، Nanoscience and Nanotechnology قرار دارد و در هر سه حوزه موضوعی در چارک Q۱ است.
همچنین نشریات حوزه فناوری نانو با عناوین زیر هم برای نخستین بار در گزارش استنادی ۲۰۲۲موفق به کسب ضریب تأثیر شدند:
International Nano Letters: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، IF= ۳.۷
International Journal of Nano Dimension: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، IF=۱.۵
Nanomedicine Journal: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، IF=۱.۵
Journal of Nanostructures: دانشگاه کاشان، IF=۱.۴
لازم به ذکر است که ستاد توسعه فناوری نانو از مهر ماه سال ۱۳۹۱، طرح «حمایت از نشریات داخلی حوزه فناوری نانو» را به منظور استاندارد سازی و کسب نمایه های معتبر ملی و بین المللی توسط آنها، اجرایی کرد. در چارچوب این طرح خدمات مختلفی از قبیل حمایت های تشویقی، آموزش، مشاوره و نمایه سازی برای نشریات نانویی در نظر گرفته شده است. در چارچوب این برنامه، هم اکنون از بین ۱۲ نشریه نانویی کشور، ۵ نشریه موفق به کسب ضریب تأثیر شدند و ۵ نشریه هم در اسکوپوس نمایه شده اند.
شایان ذکر است، برپایه آئین نامه پشتیبانی از انتشار مقاله در نشریات منتخب ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در این مجلات حمایت تشویقی پرداخت می شود.


منبع:

1402/04/17
11:06:25
5.0 / 5
345
تگهای خبر: پزشكی , جهان , خدمات , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog