پرتو بلاگ
رئیس مركز سنجش آموزش پزشكی در گفت وگو با پرتوبلاگ خبرداد

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

به گزارش پرتوبلاگ، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان این که فرصت مجدد انتخاب رشته ارشد علوم پزشکی، امشب تمام می شود، اظهار داشت: مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.


دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت و گو با ایسنا، درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد علوم پزشکی اظهار داشت: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، نتایج نهایی این آزمون تا نیمه شهریور ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.
وی با اعلان اینکه فرصت انتخاب رشته امشب تمام می شود، اضافه کرد: بعد از اتمام مهلت درنظر گرفته شده، اقدمات مربوط به اعلام نتایج نهایی را شروع می کنیم؛ چونکه استخراج پذیرفته شدگان، ساز و کار مختص به خودرا دارد. پرسش «چرا اعلام نتایج نهایی زمان بر است؟» مطرح می شود که در پاسخ باید گفت، اعلام نتایج نهایی، نیازمند استعلام از برخی مراجع است. بطور مثال، «دانشگاه شاهد» یکی از این مراجع است.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلان اینکه پذیرش در دانشگاه شاهد، علاوه بر قبولی در آزمون کتبی مستلزم قبولی در مصاحبه است، اشاره کرد: مرکز سنجش آموزش پزشکی، اسامی چند برابر ظرفیت افراد متقاضی پذیرش در دانشگاه شاهد را به این دانشگاه اعلام می کند و این دانشگاه بعد از انجام مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان را در اختیار مرکز سنجش اموزش پزشکی قرار می دهد. انجام این پروسه زمان بر است و همین به سبب چنین شرایطی، اعلام نتایج طولانی می شود.
دکتر نوروزشمسی با اعلان اینکه پروسه ۳ روزه انتخاب رشته یک روز بعد از اعلام نتایج اولیه شروع شد، اظهار داشت: انتخاب رشته از روز یک شنبه 25 تیر ماه شروع شد و تا ساعت 24 تیر ماه ادامه داشت. بعد از پایان این فرصت، مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۸ تیر تمدید گردید.
وی افزود: دومین فرصت انتخاب رشته از ساعت ۱۰ بامداد دوشنبه ۲ مرداد شروع شده و تا پایان امروز سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ادامه دارد.




منبع:

1402/05/04
08:19:24
5.0 / 5
262
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog