پرتو بلاگ

سئوالات آزمون آیلتس لو رفت، آزمون لغو شد

سئوالات آزمون آیلتس لو رفت، آزمون لغو شد

به گزارش پرتوبلاگ، به دنبال لغو برگزاری آزمون امروز آیلتس، تکلیف داوطلبان این آزمون که خیلی از آنها از شهر های مختلف برای حضور در جلسه آزمون به تهران سفر کرده بودند، نامعلوم ماند و این مورد باعث اعتراض داوطلبان در جلسه آزمون شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، قرار بود این آزمون بامداد امروز در حوزه امتحانی شهر تهران برگزار گردد که بعد از حضور داوطلبان در جلسه، اعلام گردید که آزمون امروز به سبب لو رفتن سئوالات امتحان لغو شد. در این رابطه یکی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون امروز به ایسنا اظهار داشت: قرار بود آزمون امروز از حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شود و پیش از آزمون، مراقبان آغاز به کنترل هدفون های داوطلبان کردند و بعد از کنترل داوطلبان به صورت ناگهانی مسئول برگزاری آزمون اعلام نمود که: «آزمون امروز به سبب لو رفتن سئوالات لغو می شود.»
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: مسؤلان سازمان سنجش آموزش کشور به ما اعلام نمودند که آزمون آیلتس امروز از جانب مرکز برگزاری این آزمون لغو شده؛ این خبر باعث اعتراض و نگرانی داوطلبان شرکت نمایند در آزمون شد و حتی رئیس سازمان سنجش هم که شخصا در محل برگزاری آزمون حضور یافت هیچ جواب شفافی در این حوزه نداد.
این داوطلب با اشاره به اینکه جهت شرکت در آزمون امروز بیشتر از یک سال زحمت کشیدیم، اضافه کرد: در گذشته آزمون آیلتس در شهرستان های مختلف کشور هم برگزار می شد، اما پس از لغو ثبت نام این آزمون، تصمیم بر این شد که این آزمون فقط در شهر تهران برگزار گردد و ما امروز از شهر های مختلف کشور برای حضور در این آزمون آمده بودیم که در بدو شروع آزمون بدون دلیل مشخصی لغو شد.
وی تصریح کرد: حتی آزمون "ماک" که نوعی آزمون آمادگی برای حضور در آزمون آیلتس هست هم در گذشته در شهرستان ها برگزار می شد، اما چند ماهی است که صرفاً در تهران برگزار می گردد.
این داوطلب در ادامه مدعی شد: همواره اساتید مختلف با پیشنهاد مبالغی که بیشتر از ۲۵ میلیون تومان است پیشنهاد فروش سئوالات به داوطلبان می دهند ازاین رو فروش سئوالات این آزمون مبحث جدیدی نیست که بهانه ای برای لغو آن باشد.
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان جهت شرکت در آزمون آیلتس امروز هزینه آزمون واریز کرده بودیم، اظهار داشت: در پاسخ اعتراض ما مسؤلان آزمون اعلام نمودند با موسسه تماس بگیرید تا آزمون مجدد یا آزمون جایگزین برگزار نماییم حتی آزمون آیلس کامپیوتری را پیشنهاد دادند که اغلب داوطلبان با این شیوه مخالفت کردند.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، باآنکه لغو آزمون امروز آیلتس با واکنش های گوناگونی از جانب شرکت کنندگان این آزمون همراه شده اما متولی اصلی برگزاری این آزمون یعنی سازمان سنجش کشور تابحال واکنشی نسبت به این مورد نداشته و باید منتظر اطلاعیه این سازمان در این رابطه بود تا زوایای مبحث روشن شود.
دیماه سال قبل هم مراکز برگزاری آزمون آیلتس با انتشار اطلاعیه ای کوتاه از لغو برگزاری این آزمون سرنوشت ساز از اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع داده و اعلام کردند: «عطف به دستور سازمان سنجش کشور، مورخ ۲۱ دیماه ۱۴۰۱ به شماره ۶۵۳/س/م تمام آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفندماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.»
باآنکه اعلام لغو برگزاری آزمون آیلتس در کشور، تا اطلاع ثانوی با واکنش های بسیاری همراه شده اما بسیاری بر این باور بودند که این تصمیم در جهت کاهش روند مهاجرت در ایران گرفته شده بود.
تصمیمی که سر انجام ۱۳ اسفند سال قبل با اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون آیلتس ملغی شد و جریان برگزاری آزمون آیلتس به روال عادی بازگشت.
آزمون «آیلتس IELTS» یکی از معتبرترین آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی افراد در جهان است که در اغلب کشورها و دانشگاه ها قابل استفاده می باشد. این امتحان در بیشتر از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می گردد.
«آیلتس» که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می گردد در دانشگاه هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. کلمه "IELTS" مخفف "Abbreviation" عبارت"International English Language Testing" به معانی «سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی» است که بالاترین نمره در این آزمون ۹ و کمترین نمره هم صفر است.
بر طبق این آزمون، چهار مهارت Listening (شنیداری)، Reading (خواندن)، Writing (نوشتاری)، Speaking (گفتاری) داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
نکته دیگری که در ارتباط با این آزمون وجود دارد، نحوه دسته بندی این آزمون است که به صورت عمومی "General" و آکادمیک "Academic" برگزار می گردد. آزمون آکادمیک، سطح توانایی و مهارت داوطلبان در سطوح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را می سنجد که به عبارت دیگر یکی از معیارهای ورود برای خیلی از دانشگاه ها و کالج های معتبر سراسر دنیا به حساب می آید. نمونه دیگر این آزمون یعنی نمونه عمومی آن برای موقعیت های اجتماعی است.
باآنکه این آزمون توسط مؤسسات گوناگونی در ایران برگزار می گردد اما متولی اصلی این آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور است.








منبع:

1402/05/08
10:38:04
5.0 / 5
274
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , سازمان , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog