پرتو بلاگ
توسط جهاد دانشگاهی؛

اطلس ناباروری کشور استخراج می شود

اطلس ناباروری کشور استخراج می شود

به گزارش پرتوبلاگ، سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی اظهار داشت: در جهت قانون جوانی جمعیت، غربالگری ناباروری به تعداد یک میلیون نفر انجام شد و اطلس ناباروری کشور استخراج می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، مسعود ابراهیمی بامداد امروز در نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی و سایر مسؤلان این نهاد بمناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی ساختارها و زیرساخت های متنوعی بوجود آورده است منتهی کمک های دولت، متناسب با زیرساخت هایی که در جهاد دانشگاهی بوجود آمده افزایش نیافته است.
وی با اعلان اینکه میزان کمک دولتی نسبت به بودجه مورد نیاز جهاد دانشگاهی سال به سال آب رفته و کاسته شده است اضافه کرد: این مورد سبب شد در سیاست های جدید ریاست جهاد دانشگاهی، بحث ایجاد ثروت از راه مشارکت با بخش خصوصی بشدت مورد توجه قرار گیرد، بنده و همکارانم در مجموعه سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، وظیفه داریم دانش فنی که در حوزه معاونت پژوهشی تولید می شود را در بازار عرضه نموده و وارد عرصه عمومی نماییم و از این طریق درآمدها برای تغذیه مجدد بخش پژوهش را ایجاد نماییم.
وی اضافه کرد: همینطور دغدغه ریاست جهاد مبتنی بر ارتقا سطح معیشت کارکنان جهاد، شاید در این سالیان مغفول مانده است در این راه چندین برنامه طراحی شده است که یک به یک اجرایی می شود، نخستین گام سامان دهی و برقراری انضباط مالی و مدیریتی در شرکتهای زیرمجموعه جهاد دانشگاهی از راه میدان دادن به بخش خصوصی است که این برنامه بشدت در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی سامان دهی پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی است که خوشبختانه در خلال چند ماه گذشته، راهبردها و سیاستگذاری های خوبی از راه هیئت امنا در مورد مشارکت با بخش خصوصی انجام شده است، همینطور واگذاری اراضی پارک های علم و فناوری به شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناوری که تقاضا دارند برای توسعه کسب وکارشان در این حوزه ها مستقر شوند شروع شده است.
وی اضافه کرد: در همین جا از همه شرکتهای دانش بنیان و صاحبان فناوری دعوت می کنم درصورتی که مایل هستند در یک پارک باکیفیت و مناسب حضور داشته باشند و تقاضاهای خویش را ارسال نمایند.
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی اضافه کرد: برنامه ما اینست که تا آخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه واگذاری اراضی به صورت اجاره بلندمدت را آغاز نماییم همینطور دعوت می کنم از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی که مایل هستند با جهاد دانشگاهی در توسعه و آبادانی کشور مشارکت داشته باشند، تقاضاهای خویش را ارسال نمایند.
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی اضافه کرد: درکنار این موضوعات به واسطه اهمیت حضور هوش مصنوعی و تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشته اند بزرگ ترین رویداد هوش مصنوعی در حوزه تجاری سازی طراحی شده و در آبان ماه در تهران انجام می شود.
وی اضافه کرد: سیاست کلان دیگر کشور در حوزه جوانی جمعیت است که در جهت این سیاست، برنامه ریزی برای غربالگری ناباروری در سطح کشور به تعداد یک میلیون نفر انجام شده است که در صورت حمایت مراجع ذی ربط و تأمین اعتبار آن یک گام بسیار بزرگ در جهت طرح جوانی جمعیت و یک هدیه از جهاد دانشگاهی به کشور است که بتوانیم اطلس ناباروری کشور را استخراج کرده و زوج های نابارور را به مراجع درمانی ارجاع دهیم و گام بزرگی در این جهت برداریم.

1402/05/13
12:24:31
5.0 / 5
227
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog