پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح كرد

پیشبینی می شود فراخوان 3000 عضو جدید هیأت علمی در دستور کار قرار گیرد

پیشبینی می شود فراخوان 3000 عضو جدید هیأت علمی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنایت به پیگیری مستمر وزیر بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست جمهوری در زمینه فراخوان های آتی هیأت علمی، اظهار نمود: پیشبینی می شود ۳۰۰۰ فراخوان جدید در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در جلسه هیات اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی بعنوان ارکان اصلی دانشگاه هستند، اظهار نمود: تحصیل رضایت آنان باید در دستور کار قرار گیرد.
به نقل از ایشان، با عنایت به پیگیری مستمر وزیر بهداشت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست جمهوری در زمینه فراخوان های آتی، پیشبینی می شود ۳۰۰۰ فراخوان جدید در دستور کار قرار گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر مشارکت گروههای مختلف دانشگاه در انتخاب اساتید برجسته تصریح کرد و توجه ویژه به صلاحیت های علمی، اخلاقی و حرفه ای در مورد انتخاب اساتید دانشگاه و دقت نظر در مؤلفه های مزبور را ضروری برشمرد.
به روزرسانی برنامه های مصاحبه اعضای هیات علمی در فراخوان ها با عنایت به کیفی سازی مؤلفه های موجود در کاربرگ نمره دهی به اساتید شرکت کننده، توجه به نقاط ضعف آئین نامه های فعلی، ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه و بازبینی آنها و اصلاح نقصهای موجود همچون موارد مطرح شده توسط دکتر باقری فرد در این جلسه بود.
وی در بررسی پرونده های اعضای هیات علمی برای ارتقا به استادی و دانشیاری خواهان توجه کارگروه ارتقا به برخی موارد شد که همچون میتوان به توجه به ایمپکت و یا تأثیر آن فرد در مسائل آموزشی، مسائل پژوهشی، حل مشکلات دانشگاه، مسئولیت پذیری اجتماعی و اثربخشی مساله محور اعضای هیات علمی اشاره نمود.

۳۸۰ عضو اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعضای تعهداتی هستند
دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه و رئیس هیات اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه به ارائه گزارشی آماری درمورد اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت.
برپایه این گزارش، از آغاز سالجاری تابحال سه جلسه هیات جذب برگزار شده و ۱۰۲ نفر از افراد دارای صلاحیت طرح و مورد بررسی قرار گرفتند. همینطور ۱۶۹ نفر هم در جلسات پیشین کارگروه بررسی صلاحیت علمی مورد مصاحبه و بررسی قرار گرفته بودند.
به نقل از ایشان، در سال ۱۴۰۱ هم ۱۰ جلسه با حضور تمام اعضای هیات اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزارشد و در این جلسات ۳۷۲ نفر بررسی شدند. همینطور ۳۴۵ نفر هم در جلسات مستمر و پیوسته در ارتباط با صلاحیت های عمومی در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفتند.
دکتر زالی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بررسی انجام شده در سال ۱۴۰۲ در ارتباط با پرونده های انجام تعهدات قانونی می باشد، توضیح داد: قرارداد تبصره ۷ ماده ۱۴ و ارتقای استادی و دانشیاری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: پرونده های متقاضیان بررسی شده در سال ۱۴۰۱ هم عموما در ارتباط با انجام تعهدات قانونی، ارتقاء دانشیاری و تبدیل رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، ارتقاء استادی و قرارداد تبصره ۷ ماده ۱۴ بوده است.
او همینطور ضمن اشاره به گزارشی از فراخوان نوزدهم دانشگاه اظهار داشت: در این فراخوان ۲۷۶ نفر در ۳۲ رشته شرکت نمودند که در اردیبهشت ماه ارزیابی با حضور هیات ژوری و اساتید دانشگاه برگزار شد و ۴۹ نفر از غایبین هم در تیرماه ارزیابی شدند.

دکتر زالیبا توجه به نیاز گسترده برنامه های گروههای بالینی و علوم پایه در دانشکده ها و دانشگاه و نیاز مبرم برای تأمین هیات علمی، خواهان در نظر گرفتن سهمیه مناسب برای دانشگاه در فراخوان آتی شد.

وی از آماده بودن نقشه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه با استناد به نظرات کارشناسی گروههای مربوطه برای پنج سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: این نقشه راه برپایه نظرسنجی گروههای مربوطه با همکاری برنامه راهبردی معاونت آموزشی و با اعمال نظر به برنامه آمایشی سرزمینی تهیه و بروز رسانی شده است.
دکتر زالی راه اندازی و استقرار مرکز امور هیات علمی در دانشگاه را بعنوان تجربه موفقی نام برد که با تجمیع فرایندهای در ارتباط با اعضای هیات علمی گام موثری در جهت توسعه برنامه های راهبردی و اجرایی و خدمت رسانی به اعضای هیات علمی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی ضمن اشاره به این که هم اکنون از مجموع ۱۵۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه نزدیک ۳۸۰ نفر آنان در زمره اعضای تعهداتی هستند، اظهار نمود: با عنایت به لزوم تبدیل وضعیت استخدامی آنان خواهان تسهیل سازی فرآیند جذب این افراد توسط وزارت بهداشت هستم.




منبع:

1402/05/14
09:12:33
5.0 / 5
247
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog