پرتو بلاگ

شروع به کار سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی کنکور ۱۴۰۲

شروع به کار سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی کنکور ۱۴۰۲

پرتوبلاگ: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1402 شروع به کار کرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمود: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ باتوجه به دغدغه داوطلبان و خانواده های آنها در ارتباط با انتخاب رشته بهینه به راه افتاده است و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه 80 هزار تومان به ازای هر یک از گروههای آزمایشی که در آن گروه مجاز به انتخاب رشته در رشته محل های با آزمون شده اند، از امکانات این نرم افزار بهره مند شوند.
در نرم افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی، با بهره گیری از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل های سالهای اخیر و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته هایی که داوطلب در صورت انتخاب رشته در سال گذشته، شانس قبولی در آنها داشته معرفی می شود و البته این نرم افزار قادر به اولویت دادن رشته محل ها مطابق همه فاکتورهای مهم در تصمیم گیری همچون علاقه و سلیقه داوطلب نیست و می تواند فقط به عنوان راهنما معرفی کننده رشته هایی باشد که داوطلب در آنها شانس قبولی دارد.
در این نرم افزار قابلیت جستجو برمبنای نوع دوره، مقطع تحصیلی، رشته محل های استان، رشته، نوع پذیرش و یا تلفیقی از همه این موارد پیش بینی شده و این سامانه باتوجه به وضعیت علمی داوطلب حداکثر ۳۰۰ کد رشته محل را با هر جستجو ارائه می کند که از بالا به پایین شانس قبولی داوطلب در آنها بیشتر می شود.
در سامانه انتخاب رشته مجازی، رشته های تحصیلی بورسیه، دارای شرایط خاص همچون دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد نمی شود و داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته محل های مذکور باید مطابق با ضوابط و شرایط مؤسسات مذکور و با توجه علاقه خود و اولویتی که مدنظرشان است، این رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته اصلی وارد کنند.
داوطلبان به این مسئله باید توجه داشته باشند که اگر رشته محل های انتخابی خودرا در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکنند، از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد. به عبارت بهتر سامانه انتخاب رشته مجازی فقط نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان برمبنای گزینه های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد و نیاز داوطلبان به برخی مشاوران که با گرفتن هزینه های بالا به ارائه مشاوره های نامناسب می پردازند مرتفع می کند.





منبع:

1402/06/03
08:38:29
5.0 / 5
286
تگهای خبر: اطلاعات , دانشگاه , سازمان , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog