پرتو بلاگ
وزیر علوم:

دانشگاه ها با بهره گیری از علوم نوین راندمان را بالا برند

دانشگاه ها با بهره گیری از علوم نوین راندمان را بالا برند

پرتوبلاگ: یزد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارتقای راندمان را مهمتریی عامل توسعه پایدار خواند و از دانشگاه ها خواست با بهره گیری از علوم نوین در امتداد افزایش راندمان و توسعه پایدار در علوم مختلف را فراهم سازند.


«محمدعلی زلفی گل» امروز دوشنبه ششم شهریور ماه در اولین نشست توسعه و آمایش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان یزد، اظهار داشت: آموزش عالی در هر استان جورچینی است که تکه های مختلفی دارد و هر تکه نقش خاص خودرا ایفا می کنند ولی همگی مهم و حائز اهمیت هستند و در کارگروه آمایش آموزش عالی باید مد نظر قرار گرفته شود.
وی در این جلسه که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و روسای دانشگاه های استان در محل دانشگاه یزد برگزار گردید، اضافه کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان همچون فرصت های مناسب برای توسعه و تقویت آموزش عالی کشور و همین طور ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پرهیز از ساخت و سازهای غیرضروری و هرگونه کار موازی و ایجاد رشته های ناکارآمد باید در اولویت اجرائی روسای دانشگاه ها در کشور قرار گیرد.
زلفی گل بالا بردن راندمان را مهمتریی عامل توسعه پایدار خواند و بیان کرد: دانشگاه ها باید با بهره گیری از علوم نوین راندمان را افزایش داده و زمینه توسعه پایدار در علوم مختلف را فراهم سازند.
وزیر علوم اشاره کرد: پردیس های فناوری دانشگاه ها هم باید به پارک های علم و فناوری در استان های کشور متصل شوند و فعالیت و ماموریت وابسته و مشترک برای آنها تعریف نماییم.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت فضاهای مورد نیاز دانشگاه ها را همچون الزامات اجرائی دانست و بیان کرد: تأسیس دانشگاه های علمی کاربردی با مشارکت بخش خصوصی هیچ محدودیتی ندارد.
وی دانشگاه یزد را جزو منظم ترین دانشگاه های کشور از نظر نسبت کارمند به هیأت علمی دانست و اظهار داشت: این امر سبب شده که حق و حقوق پرسنل دانشگاه یزد بموقع پرداخت گردد و این با اهمیت ترین خاصیت دانشگاه یزد است که آنرا در کشور سرآمد کرده است.
وزیر علوم درباب دانشگاه فرهنگیان نیز تاکید کرد: این دانشگاه یکی از با اهمیت ترین دانشگاه های کشور است چون معلمی هم مثل پزشکی تخصصی حساس و کارآمد است، پس دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.




منبع:

1402/06/07
08:13:41
5.0 / 5
289
تگهای خبر: پزشكی , تحقیقات , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog